Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  hönflytt (ihopsättning)  (läst 1040 gånger)

karlslund

hönflytt (ihopsättning)
« skrivet: 25 okt-07 kl 14:56 »
I somras fick jag flytta cochintuppen till ett hönshus med 5 nya hönor,pga att han hade gått hårt åt de 2 hönor,som han hade bott tillsammans med.I samma bur går nu han tillsammans med 5 hönor och 2 fasantuppar och fred råder.De 2 separata hönsen har fått nya fjädrar på rygg och stjärt och jag har tänkt göra en hönsflock av allihopa.Har det ngn betydelse för agggresivitetbeteende om jag flyttar 2 hönor till den större flocken eller tvärtom?

Södergården

• Ann-Charlott och Börjes hemsida
SV: hönflytt (ihopsättning)
« Svar #1 skrivet: 29 okt-07 kl 17:45 »
En bra tupp brukar gå emellan när hönorna inte är snälla mot varandra.
Antwerpen, Araucana, Barnevelder, Blomme, Dvärgkockin, Faverolle, Isbar, Lohman, Maran, Minorka, Silkeshöns och Sussexhöns.

Anna

• -
SV: hönflytt (ihopsättning)
« Svar #2 skrivet: 31 okt-07 kl 14:23 »
Flytta alltid ihop höns på kvällen när de lagt sej för natten. Man sätter bara in de nya på pinnarna med de andra i mörkret så brukar det inte bli så stor affär av det hela morgonen efter så länge de har bra med utrymme om de behöver dra sej undan. Då lär de sej samtidigt vart man vill att de ska sova på natten så de inte sätter sej på kanten till nå't rede och skiter tex.
Lycklig på landet i Medelpad med make, två söner, katt, höns och förhoppningsvis mer djur framöver...

Dela detta:

* Inloggade just nu

551 gäster, 2 användare (1 dolda)
Radar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser