Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Höna som jagar fåglar  (läst 1668 gånger)

winn

• Gäst
Höna som jagar fåglar
« skrivet: 22 okt-07 kl 19:11 »
Vi har en höna (den föddes i sommras) som jagar koltrastar, skator och andra fåglar.
Även katten.
Koltrastarna brukar gå på gräsmattan, men så fort hon kommer närheten av dom så jagar hon dom.
Hon fick nästan tag på en.
Jag är rädd att hon ska skada dom till slut.
Jag vet inte om hon bara vill leka med dom, för så gjorde hon och hennes syskon när dom var kycklingar.
Om man kan göra något så hon slutar jaga fåglarna.

KackeliKajsa

• djurälskare (:
Re:Höna som jagar fåglar
« Svar #1 skrivet: 22 okt-07 kl 19:18 »
Ingen aning , jagar hon alla sorts fåglar? :-\ lÅter som om hon är på jakt humör ;D :-[

christine

• Bor i Skinnskatteberg, Västmanland.
    • Västmanland
« Svar #2 skrivet: 22 okt-07 kl 20:24 »
Kul höna ;D ;D
Söker en livskamrat som vill bo med mig på gården.

Prosit

• Södermanland
« Svar #3 skrivet: 22 okt-07 kl 21:34 »
Det gör min tupp också. Jag har sett det som naturligt att jaga bort konkurrenter från maten ???
Har sex hönor i lekstugan mitt i villakvarteren i Stockholm. Har nu äntligen skaffat hund och hönorna har hamnat på undantag.

Sally

« Svar #4 skrivet: 22 okt-07 kl 22:21 »
Det händer att mina gör likadant...de har dock aldrig fått tag i någon. Tror bara de vill jaga bort dem.

Sally
Går det...så går det!

Bruja

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 22 okt-07 kl 23:03 »
Hej!

Mina höns jagar också bort fåglar mm.
Inget att oroa sig för, naturligt bara... ;)

mvh
Carmen

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
« Svar #6 skrivet: 23 okt-07 kl 00:29 »
konstigt då att mina hönor och tupp gick och pickade tillsammans med två skator i dag, det var inte mer än någon meter mellan dem. Varken hönorna eller skatorna gjorde något utfall mot varandra, utan pickade bara på i jorden som jag hällde ur mina blomkrukor som jag haft på trappen i sommar.
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

Taggis

• vänner
« Svar #7 skrivet: 23 okt-07 kl 16:05 »
Mina hönsor bryr sej heller inte alls om andra fåglar .Förrutom min myskishona som ibland får "det onda ögat" till nån höna el. tupp ibland & då kan det jagas från båda hållen.
Bor på landet med man & barn samt katter,hund,höns,ankor,får

Nypålandet

« Svar #8 skrivet: 23 okt-07 kl 19:41 »
Önskar mina hade gjort det! Jag bjuder på mycket kalasmat åt diverse vildfåglar som det är nu....  :-\

Dela detta:

* Inloggade just nu

544 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Så mysig, inspirerande och härlig tidning! Sätter igång en känsla av att allt är möjligt. Vill bli självhushållare nu! I framtiden ska vi ha våran gård och Jag längtar så! Livet kan vara bra underbart och det är värt att kämpa för sin dröm så vi kan leva på riktigt. Inte i samhällets ekorrhjul utan ta tillvara på livet till fullo.
/ Linda

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser