Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  aktivitet i hönsgården  (läst 2910 gånger)

mati

aktivitet i hönsgården
« skrivet: 19 okt-07 kl 21:51 »
Hej!
knäpp fråga nu :-[, men finns det div. aktiviteter man kan ordna för hönsen i hönsgården? ;D Kan höns bli uttråkade?
Kan tyvärr inte ha hönsen ute i trädgården pga. lösspringande hundar och mycket rovfåglar. :(
Hehe...bara en tanke.. :)

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
Re:aktivitet i hönsgården
« Svar #1 skrivet: 19 okt-07 kl 22:25 »
Jag har inga svar, mer än att ja, jag tror hönor kan bli uttråkade. När mina hönor inte får gå ut i trädgården, vilket de inte får nu mer än att vi är ute samtidigt eftersom vi sett höken här två gånger nu, då är de jättesura och går bara fram och tillbaka vid dörren till hönsgården.

Om man har möjlighet (fast det är kanske svårt nu...) tror jag de uppskattar om man planterar buskar eller något sådant i hönsgården.

Någon/några har tipsat här om att lägga in grästorvor, lövhögar, skogsmossa och sånt som de kan krafsa i. Jag har inte testat det än.
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

ela84

« Svar #2 skrivet: 20 okt-07 kl 13:55 »
Mina höns får också bara gå ut fritt ibland.
Jag iktiverar mina med en pallkrage med löv som jag byter ut lite då och då och ibland kastar jag in lite frön både bland löven och på marken.
Har även 2 stubbar som jag pillar in godis i springorna och hänger tallbollar i.
Nu har jag krattat upp tall-barr och kastat in för att de va så kladigt på ett ställe och de va väldigt roligt tydligen.
Ibland har jag även kastat in stora måssbitar och där i finns de mycke gått i.
Hoppas att jag hade något tipps som passade dig ;)
Dar dyslexi
Fånga dagen med ett leende

mati

« Svar #3 skrivet: 20 okt-07 kl 18:22 »
Hej!
ÅÅ vilka bra tips!  ;D
Ska genast prova!
 :)
Tack för tips!

ela84

« Svar #4 skrivet: 20 okt-07 kl 19:24 »
Kom på att jag har hängt fruckt på stubbarna och i stängslet också
Dar dyslexi
Fånga dagen med ett leende

Södergården

• Ann-Charlott och Börjes hemsida
« Svar #5 skrivet: 20 okt-07 kl 19:25 »
När man rensar landen brukar jag slänga in ogräset till hönsen. Det älskar de. Äpplen, päron och all frukt är välkommet. Allt man kan krafsa i och hitta mat bland gillar de.
Antwerpen, Araucana, Barnevelder, Blomme, Dvärgkockin, Faverolle, Isbar, Lohman, Maran, Minorka, Silkeshöns och Sussexhöns.

Dela detta:

* Inloggade just nu

657 gäster, 3 användare (2 dolda)
Randyfal

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superinspirerande! Nu är jag prenumerant!
/ Pia T

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser