Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  presentation  (läst 1929 gånger)

ragnarsvedje

• Gäst
presentation
« skrivet: 15 dec-04 kl 20:32 »
lite funderingar bara:

på nätet finns ju en mängd träffpunkter, men man kan lätt konstatera att gemensamma intressen för dess användare är sex och supa.

Alternativs sida är en fantastisk träffpunkt för människor som har andra intressen eller fler intressen än just sex och krogsvängen.

går det inte att göra presentationen av användare här lite mer som andra communitys presentationer.Lite personligare, lite fräckare" ,möjlighet att ha ett bildalbum,  möjlighet att markera favoritanvändare.

Är säker på att vi skulle få se många intressanta bilder på hästplöjning, stora morötter, vedhuggare osv. Ett alternativ till andra communitys festbilder och annat skit.

Typ göra en eko/alternativ variant av typ qx, sylvia, lunar osv. men ändå behålla det "seriösa" som finns här på denna fantastiska sajt!

Och kanske en chatt...

Lite funderingar bara....

;)
« Senast ändrad: 15 dec-04 kl 20:51 av intrancewetrust »

admin

• Administratör
    • Alternativ.nu
Re:presentation
« Svar #1 skrivet: 16 dec-04 kl 16:58 »
Strålande idéer, särskilt det här med presentationer/bildalbum osv. Men en chat är jag lite tveksam till, då jag inte tror vi är tillräckligt många här samtidigt för att den inte skulle eka alldeles öde... och hur kul är det?

Vet inte hur det skulle gå att lösa rent praktiskt, men lovar att fundera på det. Har någon här praktiska förslag till lösning, så hör av er!

Vilmagården

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 05 jul-05 kl 17:48 »
Jag är ganska ny här, men har redan börjat sakna ett ställe där man kan presentera sej. i presentationerna mså står det ju inte så mycket.... :( man kunde kanske göra en till ruta under "profiler"?  ??? det vore trevligt att få reda på lite mer om dom man pratar med. där man kan skriva vad man har för djur, var och hur man bor, hobbies och arbeten m.m. kanske en lista med förvalda intressen som man kunde kryssa i det man är intresserad av som sen syntes på pressen??

hoppas det går att ordna!

mvh Alexandra

humla

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 30 aug-06 kl 10:31 »
Ja, en presentationsruta och möjlighet att ladda upp bilder skulle väl vara tillräckligt, hur den enskilde användaren nyttjar presentationsrutan begränsas ju bara av dennes fantasi och eventuellt regelverk.

Det kan ju röra sig om till exempel "kontaktannons-stuket", listor eller bloggliknande där man skriver in små anekdoter..allt efter eget tycke och smak.

En massa boxar,med mer eller mindre intetsägande val, att fylla i för att söka på gemensamma intressen tycker jag väl inte passar in här, att låta sina nya bekantskaper begränsas på så vis känns mer lunarstorm.

"Presentationsruta" och fotoabum skulle väl heller inte innebära alltför omfattande omläggningar för den/de som programmerar sidan?

Mvh Vanja

hasteus

« Svar #4 skrivet: 07 sep-06 kl 22:40 »

Håller med om att man borde kunna tillföra vissa element från kända communities iallafall avseende presentation och uttåtriktad info, dvs inte chat, gästböcker besöksstatitsik etc... vi vill fortfarande ha formen av ett allmänt forum där vem som hellst kan känna att dom kan kasta sig in i en diskussion

Men ett litet galleri, och då menar jag litet! kanske en halv meg? det räcker faktiskt man kan få ner bilderna till under 50k och fortfarande visa vad man vill visa, funkar utmärkt på en större community jag är medlem på  Skulle tycka det vara kul att se bilder på folks morötter, ekohus etc  

Man kan även tänka sig "dagbok" dvs enkla textinlägg som inte går att kommentera men där man kan skriva ner tankar och uppleverser för dom som så vill läsa, ev en möjlighet att bevaka sina favorit gallerier/dagböcker. En del får sitt utlopp på ljugarbänken men jag misstänker att alla vågar "gå upp på scen" utan gärna skulle ha en något mer diskret kanal..

lösning?

om det är genomförbart är dock värre, YABB verkar vara en ren forumprogramvara och dom avhåller sig från dessa commuityinspererade inslag såvitt jag kan läsa mig till. Att byta programvara till en mer communityorienterad med forumfunktion... nja...

Ev skulle man kunna uttnyttja www.alternativ/profil/namn och skapa en separat profilsida med en annan programvara som hanterar "galleriet"  som man sedan länkar till från profilsidan via "hemsida"fältet men det kräver lite jobb från admin...

Dela detta:

* Inloggade just nu

1685 gäster, 1 användare
Själv är bäste dräng

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressanta uppslag! Blev väldigt sugen på att skaffa höns. Efter större delen av renoveringarna på huset är klara så ska jag bannemig också skaffa mig några höns!
/Dennis Bengtsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser