Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Måste bara få vara lite mallig!  (läst 2285 gånger)

Kharro

• "Livet är för kort för att deppa..."
    • Notzotzon
Måste bara få vara lite mallig!
« skrivet: 14 okt-07 kl 21:07 »
Var på utställning med valpen igår, åkte dit helt utan förväntningar,mest bara för att få lite socialträning. Har aldrig ställt ut någon hund förr heller.
Men hon blev BIR valp å fick Hp och blev BIG4!
Fick en jätte bra kritik!
Så gissa om jag blev lite små mallig!!!
Min "bondhund"
« Senast ändrad: 14 okt-07 kl 21:09 av Kharro »
Bor med min sambo och 3 barn 2 katter och 3 hundar(och en änglahund) i ett litet hus på en kulle vid skogens kant med utsikt över åkrarna.

Lindéus

• Canis Lindéus
Re:Måste bara få vara lite mallig!
« Svar #1 skrivet: 17 okt-07 kl 20:58 »
Grattis!
Visst är det skoj?
Lite blodad tand kanske?
 ;D

Kharro

• Notzotzon
« Svar #2 skrivet: 17 okt-07 kl 22:22 »
Jo visst fick man blodad tand,men tyvärr förolyckades hon igår  :'(
Hade sånna planer för henne,men allt har väll en mening??? Jag kan inte förstå villken bara??? Känns så hopplöst nu...Men man får glädjas åt den tiden vi fick med henne och minnas henne med värme för den otroliga hund hon var.
Bor med min sambo och 3 barn 2 katter och 3 hundar(och en änglahund) i ett litet hus på en kulle vid skogens kant med utsikt över åkrarna.

miar70

• 6-barnsmamma och djurälskare!
« Svar #3 skrivet: 18 okt-07 kl 21:20 »
Men FY vad sorgligt :(
Stackars dig...

Kram!!!
Vi har får, hedemorahöns, hundar, katt och kanin!

Elektra

« Svar #4 skrivet: 19 okt-07 kl 19:21 »
Fy så tråkigt, vad hände? :-\
"Djur dödar inte för nöjes skull.
Endast människan finner nöje i att tortera och döda andra varelser."

Kharro

• Notzotzon
« Svar #5 skrivet: 19 okt-07 kl 22:20 »
Hon blev överkörd av ett tåg :'( Hon och den stora hunden rymde efter ett rådjur och så korsade hon järnvägen och blev över åkt. Hon hade inte ens reagerat på att det kom ett tåg. Det var ju skönt,hon slapp ju lida. en smäll å sen var det klart,men den stora hunden så ju allt så henne lider jag med,hon mår riktigt illa av det här. Mina hundar är lika mycket mina "barn" som mina barn.

amarantus

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 19 okt-07 kl 22:39 »
Hon blev överkörd av ett tåg :'( Hon och den stora hunden rymde efter ett rådjur och så korsade hon järnvägen och blev över åkt. Hon hade inte ens reagerat på att det kom ett tåg. Det var ju skönt,hon slapp ju lida. en smäll å sen var det klart,men den stora hunden så ju allt så henne lider jag med,hon mår riktigt illa av det här. Mina hundar är lika mycket mina "barn" som mina barn.

Usch va hemskt...

PycklingMamma

• Simma inte motströms, åk motorbåt!!!
    • Småland
« Svar #7 skrivet: 27 okt-07 kl 01:35 »
Lider med dej..har vart med om det samma!! :'(
Det var en gång två älgar som va ute å flög, då sa den ena älgen till den andra:

- Du har en bulle i ögat!!!  Den andra svarar:  - VA? Jag hör inte vad du säger för ja har en bulle i ögat!!!

Gugge (klehr65)

• -
« Svar #8 skrivet: 27 okt-07 kl 07:01 »
Så ledsen jag blir när jag läser om din hund...... :'( :'(

Ljus

• Gäst
« Svar #9 skrivet: 06 nov-07 kl 17:46 »
Det är verkligen olycksamt.. det finns inga ord :'(

Crappy

• Norrbotten
« Svar #10 skrivet: 06 nov-07 kl 22:56 »
Tråkigt förstår att allt inte är på topp

Kharro

• Notzotzon
« Svar #11 skrivet: 06 nov-07 kl 23:08 »
Livet rullar på...
Den stora hunden mår pyton...matvägrar å är hängig...inget är roligt försöker göra saker som hon vanligtvis tycker är kul men hon vill inte.
Vi ska åka ner till Stockholm i morgon och hämta hem en ny valp (oxå en xolo) får se hur det går? vill ju bara att hon ska bli lycklig igen,hon blir ju lite gladare då hon träffar andra hundar,vi får se... Vet ju att en annan hund inte kan ersätta vår änglahund men det kanske kan bli en start på något nytt??

Anna Ho

• Östergötland
« Svar #12 skrivet: 07 nov-07 kl 11:50 »
Livet rullar på...
Den stora hunden mår pyton...matvägrar å är hängig...inget är roligt försöker göra saker som hon vanligtvis tycker är kul men hon vill inte.
Vi ska åka ner till Stockholm i morgon och hämta hem en ny valp (oxå en xolo) får se hur det går? vill ju bara att hon ska bli lycklig igen,hon blir ju lite gladare då hon träffar andra hundar,vi får se... Vet ju att en annan hund inte kan ersätta vår änglahund men det kanske kan bli en start på något nytt??

Vad skoj för er och hoppas att gamlingen mår bättre när det kommer en ny liten i huset.
"Lycka är att ha en Heeler i hälarna och en korthårs Collie i knät :-)"

Har mjölkkor, hundar, häst, huskatter och en Maine Coon, marsvin och höns: dv RIR, dv Plymouth Rock och dv Sussex.

dawnrun

• livet är för kort för att tjafsa om onödiga saker
    • gails hemsida
« Svar #13 skrivet: 07 nov-07 kl 13:55 »
kan det vara så att hunden är påverkad av dig i din sorg. den känner att matte är ledsen och nerstämd och hon följer samma mönster?. jag har haft hundar här på kurs som är precis som sin förare, är matte nervös och spralig då är hunden på samma sätt
sadlat om ifrån galopphästar till vallande border collies. har 3 stk Don, Liz, Nap

Dela detta:

* Inloggade just nu

602 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hämtade just ut 11 gamla nummer av tidningen och skrockade välmående när jag öppnade paketet. Det ska bli så intressant att läsa dessa <3 Flera av sakerna känns väldigt aktuella just nu. Har bla funderat på jordkällare, flytta en timring och veganmat för självhushållare. Nu är jag ingen äkta vegan då jag blev lika glad över att ett nummer handlar om beredning av fårskinn men jag äter veganskt.
/Anna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser