Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Dass-problem  (läst 2172 gånger)

Humleblomster

• Södermanland
    • Sanduddens djur
Dass-problem
« skrivet: 11 okt-07 kl 16:23 »
Har ett litet men ibland ack så stort problem.

Vi har utedass som inte ligger vägg i vägg med huset. Vi har fyra små barn varav två utan blöja, men de är ännu så små att de inte kan torka sig själva när de bajsat (eller ja, de kan det, men resultatet är mindre bra *hrrm*). Själv är jag lite disträ ibland, glömmer att de sitter där  :-[, eller så går de ut för att kissa o så kommer det mer o då sitter de kvar. Efter ett tag börjar man undra vart de tagit vägen, då sitter de där o ropar o ropar o undrar varför jag inte kommer! Nu när man måste hålla dörren stängd hör man liksom inte heller!

Så, hur löser man nu detta? Jag har funderingar på nån slags klocka som de kan ringa i, dra i ett snöre eller så om de behöver hjälp. Har ni några bra tips?
Här finns både barn och djur, alla unika på sitt sätt. Innehar genbank för en del av dom.
Citat från min gammelfarmor: "En kan leva hur länge som helst, bara inget kommer åt en"
http://humleblomstret.blogspot.com

Sommartorparn

Re:Dass-problem
« Svar #1 skrivet: 11 okt-07 kl 19:49 »
Skulle det inte vara mera praktiskt med potta för barnen i så fall?

Humleblomster

• Södermanland
    • Sanduddens djur
« Svar #2 skrivet: 11 okt-07 kl 22:46 »
Det har vi, dels måste man springa o tömma den, dels så vill de ju gå på dass precis som mamma o pappa. Men den står alltid inne ifall det blir bråttom eller om den behövs på natten. Eller om flera behöver gå samtidigt (fast då kan man ju nyttja skogen i värsta fall)
Skulle vara bra om man kunde ha nåt slags signalsystem, kommer det bara kiss klarar de det själva men det är när det kommer mera.. En pingla eller nåt. Tänkte om det finns nån som har en smart lösning på liknande problem eller om det finns nåt ute på marknaden..
Här finns både barn och djur, alla unika på sitt sätt. Innehar genbank för en del av dom.
Citat från min gammelfarmor: "En kan leva hur länge som helst, bara inget kommer åt en"
http://humleblomstret.blogspot.com

davidB

• Västergötland
Jag är ingen expert men jag gillar att klura ut lösningar och experimentera för att finna ett billigt alternativ.

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #4 skrivet: 16 okt-07 kl 18:52 »
Snöre med skrammel inne?  Borde inte behöva vara några mastodonthål i väggen, gamla hus brukar ha gott om extra ventilationshål i alla fall...  ;D
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Blomme

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 19 okt-07 kl 18:44 »
Vattenklosetter inomhus är rätt populärt nuförtiden.  ???

Trollmor

• -
« Svar #6 skrivet: 30 okt-07 kl 18:49 »
Vattenklosetter inomhus är rätt populärt nuförtiden.  ???
Eh, och hur får dom bort vattnet från kompostmaterialet och alla bassiluskerna från det fina vattnet?
???

Blomme

• Gäst
« Svar #7 skrivet: 03 nov-07 kl 15:43 »
Det gör man inte själv utan en slamsugarbil kommer och hämtar det åt dig.

Filip Skräplund

« Svar #8 skrivet: 03 nov-07 kl 16:14 »
Vattentoaletter är på väg ut, inte ett ekologiskt hållbart system.
"I never did give anybody hell. I just gave them the truth and they thought it was hell."  Harry S. Truman

Trollmor

• -
« Svar #9 skrivet: 08 dec-07 kl 15:01 »
Wow, vill haaaa!  Hur får man tag på lämplig lednig till?

Skogsvilde

• Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
« Svar #10 skrivet: 06 jan-08 kl 13:28 »
Du kan i stort sett ta vilken 2 ledare som helst....
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.

Dela detta:

* Inloggade just nu

666 gäster, 5 användare (2 dolda)
Stengrim, skogskälla, Nataks

* Forum

* Om tidningen Åter

- Denna tidning snubblade jag över redan 2002 typ, det bästa att lära sig de mästa. Varje person i detta avlånga land borde läsa denna. Butiker borde ta in dessa... älskar denna tidning. Köpte förut mycket böcker i butiken för många år sedan, men dom kom bort, syrakulturen , ost till husbehov och en del andra.
/ Anna-karin A

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser