"Jag har personligen inget emot rovdjur"..
.. Så har ju inte jag uppfattat det, kan jag säga!

(Dubbelmoral säger jag..)
Nu byter du ämne igen, vi har snart gått igenom hela svenska djurfaunan..Myskoxar, lodjur..
Och, som jag skrivit förut ett antal gånger, så har
Jag aldrig påstått att vargen Inte är
farlig!
Detta är som sagt något du själv lagt in i den här diskussionen. Däremot skrev jag förut hur det har sett ut i dom svenska
"vargangreppen" och visade den statistik dom den baserar på.
Jag kan skriva såhär istället:
Vargen är ett farligt djur, en toppjägare med dom bästa sinnena som finns på denna jord. (den kan följa sina byten i över 600km!).
Men vargen är av samma anledning som dom flesta andra djur rädda för människan och flyr oss så fort den bara kan. Så risken är betydligt större att en varg(flock) flyr när den hör dig, än att den börjar jaga dig.(Finns en anledning till att vargforskarna har problem med att följa vargen..)
Nöjd?
Ja, det brukar vara så att äregiriga och blodtörstiga jägare tar åt sig när någon säger åt dom..
Jag tillhör inte den skaran som tar åt mig, då
jag själv vet att jag inte tillhör den skaran jägare!..
Men det gör kanske du, och då tar du åt dig..
Jag är musiker också, och tar inte åt mig om någon säger att "Sån musik är dålig" om dom aldrig hört oss spela.
(
Precis samma sak).
Och som jag skrev tidigare så har jag enbart blivit "angripen och motarbetad" av andra jägare när det gäller hur jag ser på varg och andra rovdjur, eller ens vanlig jakt för den delen!!Förövrigt väntar jag fortfarande på den vettiga anledningen du skulle ge mig om att vargstammen ska minskas (eller tas bort..)..Och jag håller med om att vargstammen (och alla andra rovdjur, som hör hemma i hela landet) ska finnas i hela landet.
Dels bra för vargen, dels bra för människan.
För det är där det största bekymmet ligger när det gäller vargmotståndare!