Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  vaccination-sjuk?  (läst 854 gånger)

Sally

vaccination-sjuk?
« skrivet: 07 okt-07 kl 09:42 »
Hej! Jag var och fick min lilla dvärgkanin vaccinerad (kaninpest och gulsot?) för 2-3 veckor sedan. Nu har hennes ögonkanter blivit alldeles röda. Jag vet att hon inte har fullgott skydd förrän efter andra sprutan som hon ska få 4 veckor efter första tillfället.

Jag undrar: Hur yttrar sig de första symptomen på kaninpest. Jag har sett det i framskridet stadium på vildkaniner och det är hemskt...

Det kanske är ögoninflammation, men jag blir orolig :-[ såklart! Det rinner inget var eller så, utan klar vätska, som vatten och hon verkar ljuskänslig. Äter och dricker som vanligt.

Vad tror ni?

Sally
Går det...så går det!

Sally

Re:vaccination-sjuk?
« Svar #1 skrivet: 08 okt-07 kl 18:41 »
Jag har varit hos veterinären idag med min lilla plutt. Veterinären är positiv...det kan vara en släng av pesten, men eftersom hon fått sin första spruta ser det bra ut. Frågade också om de första tecknen på kaninpest: svullna/röda ögon och svullna könsorgan (hade jag ingen aning om...). De hade haft massor av kaninpestfall nu så epidemin tycks inte ha avklingat än.

Sally
Går det...så går det!

Dela detta:

* Inloggade just nu

492 gäster, 3 användare
simon.arvestrand, LimJans, Stengrim

* Forum

* Om tidningen Åter

- Denna tidning snubblade jag över redan 2002 typ, det bästa att lära sig de mästa. Varje person i detta avlånga land borde läsa denna. Butiker borde ta in dessa... älskar denna tidning. Köpte förut mycket böcker i butiken för många år sedan, men dom kom bort, syrakulturen , ost till husbehov och en del andra.
/ Anna-karin A

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser