Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  vad lyser ni gröna/blå ägg med?  (läst 2913 gånger)

Inga-Lena

• Gäst
vad lyser ni gröna/blå ägg med?
« skrivet: 02 okt-07 kl 20:55 »
 :P
Har 4 gröna/blå ägg i kläckaren. Men jag har försökt lysa dem och det går inte. Låter kanske konstigt men de släpper inte in något ljus. De andra äggen funkar det att lysa så jag fattar inget. Eller har jag missat något?

HøneLine

• Värmland
    • Marion's hjemmeside
Re:"olysbara" ägg
« Svar #1 skrivet: 02 okt-07 kl 22:11 »
Da er det Isbar egg du har eller?
De har så tykkt oh mørkt skal att det er nesten umulig å lyse dem....
Etter ca. 2 uker kan du gå inn i ett helt mørkt rom med sterk lampe å klare å se luftboblem i ene siden av egget.... ellers så blir det bare å vente å se hva som kommer.... jeg hadde 6 egg i klekkern og fikk 6 kyllinger. 2 tuppar og 4 høner  ;D Lykke til!!!
Har av höns; Barnevelder,- Stor och Dvärg, Hedemora, Svarthala Marans, Dvärg Silke, Dverg Kochin och Ancona.

sallyomolly

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 03 okt-07 kl 10:16 »
Aracuana är svåra också men jag köpte en lampa på högberga som tom lyser igenom vaktelägg och gröna ägg.

CatrinPlommon

• singdudeldej!
    • Uppland
    • www.catrinplommon.blogspot.com
« Svar #3 skrivet: 03 okt-07 kl 11:26 »
vad kostade den lampan?
4-barns mamma som älskar djur och livet på landet. Ägare till 3hundar, 3 katter, 2 kaniner,4 tuppar, 11 hönor, 3 leopardgeckos, akvariefiskar, vandrande pinnar och fodersyrsor...

sallyomolly

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 03 okt-07 kl 12:26 »
ÄGGPROVARE - SUPER FLASH
Nr. 278
Cylinderlampa av syntetiskt material. Längd 13 cm, diameter 3 cm. Enkelt tumgrepp till belysningsknapp. Lampa 15 Watt, 220 Volt. Pris:160:-

CatrinPlommon

• singdudeldej!
    • Uppland
    • www.catrinplommon.blogspot.com
« Svar #5 skrivet: 03 okt-07 kl 12:59 »
okej tack  :) en sådan måste man ju nästan införskaffa, jag har ju inte många höns men när jag tagit fram kycklingar så har jag använt en vanlig gammal hederlig röd-vit m. magnet, ni vet en sån som finns i nästan varje hem. Den fungerar ju sådär kan jag säga  :-[
4-barns mamma som älskar djur och livet på landet. Ägare till 3hundar, 3 katter, 2 kaniner,4 tuppar, 11 hönor, 3 leopardgeckos, akvariefiskar, vandrande pinnar och fodersyrsor...

Taggis

• vänner
« Svar #6 skrivet: 03 okt-07 kl 14:34 »
En liiiiten fråga  går det bra att lysa myskis ägg me den oxå (?) ,deras skal verkar ju ganska tjocka . Jag ska köpa en till mina höns ägg oas ,men till myskis hade det varit super oxå, tänk att liggga såå många v. utan nåt i  :-\.
Bor på landet med man & barn samt katter,hund,höns,ankor,får

Inga-Lena

• Gäst
« Svar #7 skrivet: 03 okt-07 kl 17:26 »
Da er det Isbar egg du har eller?
  ;D Lykke til!!!
Det är Isbar och Araucuna! Och jag har bara vanlig ficklampa med toarulle. Jag får investera i en riktig lampa! ;D

Dela detta:

* Inloggade just nu

369 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

Episk tidning! Har följt mig från intresserad till självhushållare med gård och allt.
/Mikael Book

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser