När det gäller skinnsömnaden så rekomenderar jag att provsy lite i det skinn du planerar att göra en booa av. Jag syr precis ett skinnlivstycke och först använde jag skärnål. Detta skinn visade sig inte tåla detta och hålen revs upp, i skinnet. Nu använder jag en vanlig tunn synål, som är gjord till tygsömnad. Detta för att skinnet är väldigt tunt och för att dessa hål inte rivs upp, som det blev med skärnålen. Man får ha något att trycka mot och ha starka nypor, men detta fungerar bra för mig just nu. Prova dig fram, testa olika nålar och du kommer att hitta något som passar dig. Jag rekommenderar skärnål, om inte tyget är för tunt, så att tråden river upp skinnet, så det är lättare att sy med skärnål. Om stygnen blir halvsnygga spelar kanske inte så står roll när det ändå kommer att bli en massa fluffig päls som täcker. Jag hade vikt skinnremsan dubbelt, med pälssidan utåt och skinnsidan inåt och sedan sytt med kaststygn. Prova dig fram om du behöver vika in sömsmånen eller om du kan strunta i det. Det kommer ändå inte att synas.
Ha en bra sommardag!
Mia