Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Genomfört MH idag!  (läst 2218 gånger)

Gräbban

• -
Genomfört MH idag!
« skrivet: 30 sep-07 kl 18:41 »
Mina två ungdomar gick igenom MH idag med väldigt goda omdömen av beskrivaren! :D
Deras far gjorde det 2003 och han fick med "toppbetyg"
"Lilla jakten" var mest uppskattat av whippetarna, inte helt överraskande kanske 8)
Om det går som en anka, ser ut som en anka och låter som en anka- då är det mycket troligt att det ÄR en anka...

Falin

• -
Re:Genomfört MH idag!
« Svar #1 skrivet: 30 sep-07 kl 18:46 »
Vad roligt! MH som är så skoj!
Jag har gjort med bägge mina bullterrier, och det är alltid en rolig upplevelse om man har gjort det med en normal hund innan.  ;D Mina blev JÄTTEGLADA när spökena dök upp. Äntligen roliga människor som ville leka!  ;D

filurfigur

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 30 sep-07 kl 20:30 »
Det låter skoj med MH-test.

Kanske man skulle göra med valpen när hon är äldre. Är det något särskilt man ska tänka på eller träna på i så fall?

(Har en glad och sprallig cavaliervalp.)

Falin

• -
« Svar #3 skrivet: 30 sep-07 kl 20:39 »
Nä, det är det som är så bra med MH-test, man ska inte träna alls.  :) Hela poängen är att se hur hunden reagerar för olika situationer, och då vill man ju ha en så äkta reaktion som möjligt.
Den önskvärda reaktionen är ju också olika för olika raser, beroende på rasstandarden. Ska hunden vara reserverad vill man ju inte att den springer fram och överöser figuranterna med hjärtliga näspussar till exempel.

Lusa

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 30 sep-07 kl 20:48 »
Grattis  :)

hade vart kul å se resultaten också och vad det är för ras på hunden!

Paulina

« Svar #5 skrivet: 30 sep-07 kl 21:06 »
Kul att du beskrivit din hund. Är själv A-figurant på både MH och MT.

Gräbban

• -
« Svar #6 skrivet: 01 okt-07 kl 13:31 »
Det är whippet jag har. Formuläret kommer att kunna skådas på SKK:s hemsida inom kort antar jag. Mina hundar är hanar och heter Kardemumma och Per-Mobile Raise A Native (Russin). DEras pappa har jag med, han heter Lingon Black-Moon och är kanongo!
Om det går som en anka, ser ut som en anka och låter som en anka- då är det mycket troligt att det ÄR en anka...

Paulina

« Svar #7 skrivet: 02 okt-07 kl 07:21 »
Finns det något spindeldiagram för Wippet, så det finns något att jämnföra dina hundar med?

Lusa

• Gäst
« Svar #8 skrivet: 02 okt-07 kl 15:04 »
Finns det något spindeldiagram för Wippet, så det finns något att jämnföra dina hundar med?

http://www.genetica.se/manuskript/whippet.pdf

Paulina

« Svar #9 skrivet: 02 okt-07 kl 15:28 »
Va bra, alltid roligare då man kan jämnföra en hund med rasen.

LnKarlsson

• Uppland
    • Äskelunda gård
« Svar #10 skrivet: 28 okt-07 kl 13:19 »
Jag är nybörjare på ämnet hundar..   :-[ Vad står MH för och vad gör man då?

Crappy

• Norrbotten
« Svar #11 skrivet: 06 nov-07 kl 23:03 »
MH = Mental beskriving dvs går en bana med hunden där man beskriver hur hunden gör vid olika momet man kollar hantering, kamplust, jaktlust, socialkamplust, långsamma hot, ljudrädslor, plötsliga hot samt hur hunden reagerar på skott. Hundar måste ha känd mentalstatus för att få tävla på bruksprov.

Grattis!!!......är själv så stolt över min kelpieslyngels MH har uppförde sig exemplariskt
« Senast ändrad: 06 nov-07 kl 23:04 av Crappy »

Dela detta:

* Inloggade just nu

550 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Höjdpunkt när tidningen kommer, väldigt bra tidning
/Jenny

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser