Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Grodor i hönshuset...  (läst 2257 gånger)

Sally

Grodor i hönshuset...
« skrivet: 22 sep-07 kl 20:14 »
Jag har märkt att det just nu är många stora och små grodor som rör sig kvällstid. Hos mig tycks de ha bestämt sig för att hönshuset är ett bra ställe att vara på  ???. Varför? Jag får gå och plocka grodor varje kväll innan jag stänger hönshuset och titta noga vid dörren/luckan eftersom hela drösar med grodor sitter där. Jag flyttar dem inte för att de gör nån skada, men de blir inte långlivade i hönshuset på morgonen, stackarna, då hönsen med förtjusning och under glada tillrop jagar och äter dem.

Sally
Går det...så går det!

8zw

• Södermanland
Re:Grodor i hönshuset...
« Svar #1 skrivet: 22 sep-07 kl 20:41 »
De leter övervintringställen och har nog upptäckt att hönshuset är ett bra ställe att sova på. Du borde försöka se till att grodorna inte kommer in men går inte det får du nog bara fortsätta ta ut dem tills de har hittat andra ställen att övervintra på.
Påfågelduvor.

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
« Svar #2 skrivet: 22 sep-07 kl 22:37 »
Dumma grodor... Hönshus är inte alls några bra ställen att bo på... mina hönor skulle se det som världens överraskningsfrukost om det var grodor i hönshuset på morgonen när de hoppade ner från sina pinnar...
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

Sally

« Svar #3 skrivet: 22 sep-07 kl 22:53 »
Precis vad mina tycker ;). De har inte en chans...Eftersom jag har ett par mindre dammar på tomten, så bor det många grodor, paddor och salamandrar här...och det är ju trevligt. Men i hönshuset? Näe, stackars grodor!

Sally
Går det...så går det!

Lisasgården

• lisasgarden.se
    • Dalarna
    • Lisasgården
« Svar #4 skrivet: 02 okt-07 kl 09:39 »
Sally, hur går det med dina grodor ?
Jag hittade en fin groda simmandes i hönsens vattekskål i dag..... en mindre groda satt bredvid och tittade på.  Är det för torrt för grodorna i skogen eller varför går de in ?

Jag har en padda som bor i källaren, men den har bott där i många år.... följde med vid husköpet... Han brukar hålla till i vedhögen och skrämmer nästan livet ur mig ibland när jag eldar  :P
Bor på en solig gård ute på landet tillsammans med bonde, dotter och massor av husdjur. Hundar, kattor, höns, gotlandsfår, kaniner för produktion. Har jordbruk med inriktning på kött och spannmål. Både KRAV och konventionellt.
www.lisasgardens.blogspot.com
Kaninproducent på Lisasgarden.se

Sally

« Svar #5 skrivet: 02 okt-07 kl 09:54 »
De fortsätter att smyga in i hönshuset...och jag fortsätter att bära ut dem ::). Begriper inte vad de har där inne att göra. Jag har en fin ostädad trädgård, med två mindre dammar och massor av bra "grodgömställen", fuktiga och mörka. I hönshuset är det ju torrt och sandigt. Man tycker att de skulle låta bli sådana ställen...

Sally
Går det...så går det!

Nypålandetsfru

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 02 okt-07 kl 12:25 »
Våra höns går ute nu på dagarna och myser och har det gott.
Idag var det stor dramatik när vår Wyandottebrutta (SueEllen)
hittade en liten groda.
Var uppe och städade när det var ett
jäkla liv utanför. SueEllen fick upp grodan, som verkligen var liten
i ena benet, samtidigt kommer vår Klara Kluck (svarthönan som är högst i rang)
och också vill ha, hon får tag i andra benet! Hmmmm...grodan kom loss och försvann
med panik i blicken.

Hönorna blev grymt besvikna  :)

Tror inte den grodan kommer närma sig hönsen mer  ;)

ela84

« Svar #7 skrivet: 02 okt-07 kl 21:40 »
Hihi, de va en lite padda i hönshuset här en morgon och mina va helt skräckslagna.
Skrek och hoppade hökt när dom skulle ut 1m ifrån den.
Trodde jag skulle vika mig dubbel av skratt ;D ;D ;D
Dar dyslexi
Fånga dagen med ett leende

Dela detta:

* Inloggade just nu

475 gäster, 1 användare
Adels

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser