Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Elaka Kycklingar ? Hjälp  (läst 1171 gånger)

Gullie

• Njut av livet, din familj och dina vänner
Elaka Kycklingar ? Hjälp
« skrivet: 14 sep-07 kl 10:53 »
Vi fick vår första kyckling för 2 veckor sedan - hon / han är av rasen Orpington . hon är ensam kläckt ( i Maskin )  och har aldrig träffat andra kycklingar / höns Hon är nu ca 8 veckor - i går kom 4 andra kycklingar som nu är 5 veckor gamla ( vad det är för ras vet jag ej - men dom är inga Orpington ) - dom är så elaka mot våran första  :'( vad ska vi göra ? dom hackar på henne hela tiden och hon får inte äta eller röra sig .
jag mår nu så dåligt över hur det blev -  :-\ kommer det att bli bättre ? vad och hur skall jag göra ?

Förtvivlad
Om snöret inte håller, utan går av, är det bara att försöka med ett annat snöre. // Nalle Puh

PycklingMamma

• Simma inte motströms, åk motorbåt!!!
    • Småland
Re:Elaka Kycklingar ? Hjälp
« Svar #1 skrivet: 14 sep-07 kl 11:11 »
Dela på dom om du har möjlighet! Låt orpingtonen gå ihop med en av de nya kycklingarna i en bur för sej. När de sedan blivit kompisar kan du presentera dom för flocken igen!!
Lycka till!
Det var en gång två älgar som va ute å flög, då sa den ena älgen till den andra:

- Du har en bulle i ögat!!!  Den andra svarar:  - VA? Jag hör inte vad du säger för ja har en bulle i ögat!!!

Gullie

• Njut av livet, din familj och dina vänner
« Svar #2 skrivet: 14 sep-07 kl 11:31 »
 ;)Tack - så det finns hopp om att det kommer lösa sig ? jag har nu separerat dom och hoppas att det snart ska va frid  :)
Om snöret inte håller, utan går av, är det bara att försöka med ett annat snöre. // Nalle Puh

Bruja

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 14 sep-07 kl 11:34 »
Vi fick vår första kyckling för 2 veckor sedan - hon / han är av rasen Orpington . hon är ensam kläckt ( i Maskin )  och har aldrig träffat andra kycklingar / höns Hon är nu ca 8 veckor - i går kom 4 andra kycklingar som nu är 5 veckor gamla ( vad det är för ras vet jag ej - men dom är inga Orpington ) - dom är så elaka mot våran första  :'( vad ska vi göra ? dom hackar på henne hela tiden och hon får inte äta eller röra sig .
jag mår nu så dåligt över hur det blev -  :-\ kommer det att bli bättre ? vad och hur skall jag göra ?

Förtvivlad

Hej Gullie

Det här är mycket vanligt bland höns.  Det handlar om rangordning. Jag har också Orpington och de är ju så lugna jämfört med andra raser. Låt henne växa till sig så får de tillbaka sedan, Orpington är ju stora... ;)

mvh Carmen
« Senast ändrad: 14 sep-07 kl 11:35 av Carmencha »

Dela detta:

* Inloggade just nu

500 gäster, 2 användare
Broccolie, isa

* Forum

* Om tidningen Åter

- Rotade fram denna då ja nyss fått barn. Bra förklarat i "från tröja till blöja" som sagt.. gott o blandat!!!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser