Ja jag fick ju problem själv, dränkte ett antal kycklingar för att jag gjort fel, hittade inte ventilen och fyllde bägge karen.
Glöm inte att lyfta bort äggkläckaren från vaggan på dag 18, detgår inte att stoppa den för hand utan den ska lyftas bort.
Funderingar:
Så efter detta har jag försökt att ta reda på mer om denna maskin, ringde även till högberga eftersom jag har en covatutto med ett kar där inget i bruksanvisningen står om att öka fuktigheten.
De sa där såhär: Är man ovan att kläcka får man oftast goda resultat på omkring 50% fuktighet hela tiden. De små kläckarna är inställda efter det som covatutto 20, den gamla modellen jag har till exempel.
Hon tyckte inte jag skulle exprimentera med fuktigheten i covatutton utan endast fylla karet till markeringen och vända till dag 18.
Så jag tror inte att det är farligt att ha ett kar fyllt på octagonen heller och ventilen till hälften under hela kläckningen om man inte har en hygrometer, men ta inte fasta på detta sista utan det är bara mina funderingar.
Hoppas ni fattar nåt av mitt svamlande....