Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vet någon  (läst 2166 gånger)

marianilsson64

• Skåne
Vet någon
« skrivet: 03 sep-07 kl 18:33 »
Kan någon tala om för mig hur jag ser skillnad på 5 månaders höna o   Holländsk vithättetuppe? Tycker de ser likadana ut.
mvh Maria

Södergården

• Ann-Charlott och Börjes hemsida
Re:Vet någon
« Svar #1 skrivet: 03 sep-07 kl 20:03 »
Hönan har rundare hätta än tuppens som är spretigare.
Antwerpen, Araucana, Barnevelder, Blomme, Dvärgkockin, Faverolle, Isbar, Lohman, Maran, Minorka, Silkeshöns och Sussexhöns.

marianilsson64

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 03 sep-07 kl 20:19 »
Ja men de ser likadana ut nu,vet du när de börjar ändra sig?Kan se ett litet häng på 2 st men inget på de andra 2.

fjäderfän

« Svar #3 skrivet: 03 sep-07 kl 20:29 »
då borde det va 2hönor och 2tuppar borde va logiskt.
sambo har 2 barn Tindra och Mio.  4hästar och 4katter

marianilsson64

• Skåne
« Svar #4 skrivet: 03 sep-07 kl 20:46 »
Tror ochså det,men hmina stora hönor har ochså häng.

halle

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 03 sep-07 kl 23:02 »
Hejsan
Jag harr haft vithetter, men räven tog dem.
Tuppen har större o yvigare boll en hönan + att haklapparna är större o rödare hos tuppen.
Mvh halle

marianilsson64

• Skåne
« Svar #6 skrivet: 04 sep-07 kl 08:18 »
Hejsan
Jag harr haft vithetter, men räven tog dem.
Tuppen har större o yvigare boll en hönan + att haklapparna är större o rödare hos tuppen.
Mvh halle
Ok tack ska ni ha allihop,då är det säkert 2 hönor o två tuppar.Köpte de som 3 hönor o 1 tuppe men men.

Charlotte

• -
« Svar #7 skrivet: 05 sep-07 kl 07:25 »
 Dom två som står längst fram på bilden är helt klart hönor och han längst bak är en tupp. Den fjärde ser man inte hättan på så den är ju svår att säga vad den är :) Men ser man på stjärten så är det väl en höna det med? Om det nu är dina på bilden?
 Lycka till med dina Vithättor, en trevlig ras!
                    Mvh
                Charlotte
« Senast ändrad: 05 sep-07 kl 07:26 av Charlotte »
"He is your friend, your partner, your defender, your dog.
You are his life, his love, his leader. He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion"

Bruja

• Gäst
« Svar #8 skrivet: 05 sep-07 kl 08:45 »
Hej!

Jag tycker också att det ser ut som tre hönor och en tupp!

mvh Carmen

Anna

• -
« Svar #9 skrivet: 05 sep-07 kl 09:36 »
Samma här. Jag utgår då mest efter formen på stjärten. På de flesta raser har tupparna längre fjädrar som ser med ut som en typisk tuppstjärt. Hönornas stjärtfjädrar ger ofta en mer rund form och är kortare. Man ser ju stor skillnad på den som står långt bak och sträcker på sej och på de andra.
Lycklig på landet i Medelpad med make, två söner, katt, höns och förhoppningsvis mer djur framöver...

lindelou

• -
« Svar #10 skrivet: 05 sep-07 kl 23:05 »
På bilden är tuppen överst,det ser man på den spretigare hättan framför allt,sen är stjärten längre.De andra tre är hönor.

Cizzi

• Anders, Faverolletupp
« Svar #11 skrivet: 06 sep-07 kl 02:35 »
Hönan har rundare hätta än tuppens som är spretigare.
Hej!
Helt klart 3 hönor och 1 tupp.
Du hade tur som fick det, jag kläckte fram kycklingar av mina ,fick 2 st hönor av 9.
Lycka till med dina Vithättor, det är väldigt trevliga höns!!
MVH Cizzi
Bor med sambo och son och djuren, två Schäfer damer,två katter mor och son,akvariefiskar och höns, Faverolle,laxfärgade och svarta,Holländska vithättor,svarta,vit,blå och blå/spättad,RIR,Araucana,blandade färger,Marantupp,blå/koppar och blandraser

Dela detta:

* Inloggade just nu

476 gäster, 1 användare
javill

* Forum

* Om tidningen Åter

- Otroligt mycket läsvärda artiklar. Jag väntar alltid med spänning på nästa nummer, en otroligt bra tidning!
/ Pia Elldalen

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser