kyckling med krokig hals?

Startat av sallyomolly, 02 Sep-07 kl 18:44

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

sallyomolly

En kyckling som har kläckts här idag har huvudet precis som när den låg i skalet. Rätar det ut sig el är det en missbildning?

Södergården

Håller tummarna för att det kan rätta till sig. Det har det gjort med en av mina. Men säker kan man ju i och för sig aldrig vara.
Antwerpen, Araucana, Barnevelder, Blomme, Dvärgkockin, Faverolle, Isbar, Lohman, Maran, Minorka, Silkeshöns och Sussexhöns.

orloff

Har du tur rättar den till sig. Svårt att säga om det är en missbildning. :-\

kossan

Jag hade oxå en kyckling som såg ut så!
Men efter ett par dygn fick den åka till kyckling himlen :'(
Såg ingen bättring!
Lycka till!
Anna
Avlar på faverolle, svart koppar maran och vaktlar! Har katterna Rosa och Kurt!
www.bokedalensparadis.blogspot.com

HøneLine

Jeg har klekket lite Sultaner og de har en tendens til å ha ben som går rett ut til siden, jeg bruker gammle frotehåndklær til underlag de første dagene slik at de skal få noe skikkelig feste for føttene sine... da bruker det å rette seg selv etter noen dager.... men nå har jeg en som bena går til hver sin side og har gjort det nå i over 1 uke... tror han skal få bruke vingene sine til å fly til himmelen snart...  :'(
Har av höns; Barnevelder,- Stor och Dvärg, Hedemora, Svarthala Marans, Dvärg Silke, Dverg Kochin och Ancona.

Bruja

Citat från: sallyomolly skrivet 02 Sep-07 kl 18:44
En kyckling som har kläckts här idag har huvudet precis som när den låg i skalet. Rätar det ut sig el är det en missbildning?

Hej!

Det var ju så min Silkes var! Det rätade ut sig men såg konstigt ut... :-\

Hoppas det ordnar sig för din i alla fall.

mvh Carmen

sallyomolly

Kycklingen har vandrat vidare till hönshimlen. Tårna var vikna på den ena foten också. Huvudet blev inte heller bättre.
:(

Bruja

Hej!

Det var tråkigt att höra. Nu lider den inte...om det är någon tröst.

mvh Carmen

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

1 205 Gäster, 0 användare