Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bockjakten  (läst 1808 gånger)

leifhh

• Gäst
Bockjakten
« skrivet: 31 aug-07 kl 08:52 »
Fler än jag som upplever att råbockarnas brunst i princip var över när jakten började den 16.e?

Jag bor i södra västergötland och redan veckan innan jakten började så slutade bockarna att "skälla" och markera. Har varit ute varannan kväll sedan jakten började och har bara sett ett enda djur i mina vanligtvis viltrika marker. Nu kom jag dock inte till skott eftersom ljuset svek.

leifhh

• Gäst
Re:Bockjakten
« Svar #1 skrivet: 04 sep-07 kl 16:42 »
Nu blev det inte en bock utan ett kid i söndags kväll.

leifhh

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 07 nov-07 kl 20:57 »
men idag blev det en pinnbock!

när jag räknat in fåren såg jag honom beta fridfullt i den hage fåren skall ha i vår. traskade in efter studsaren, och när jag kom tebax 30 minuter senare var han kvar.... det är han inte längre, nu hänger han i slaktboden....

stekarna är inbokade för rökning om knappt två veckor. får fundera på om de skall gå en vända i frysen först eller ej. vädret får avgöra.

Veztra

« Svar #3 skrivet: 15 nov-07 kl 18:54 »
Grattis till det nerlagda!

Jag reflekterade oxå över att brunsten var över tidigt.

lämnar du vidare det du vill röka? Eller röker du själv.

Har isf lite frågor om ditt tillväga gång sätt då jag nyss skaffat mig en elrök.

leifhh

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 16 nov-07 kl 08:49 »
lämnar du vidare det du vill röka?

Lämnar vidare. (Har iofs rökt lite själv men det blir bättre när jag lämnar bort)
Kallröker öring och röding vid fjällstugan, i en anordning med lång nedgrävd rökgång.

Dela detta:

* Inloggade just nu

1092 gäster, 1 användare
Erik Forsman

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser