Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hona som blöder-mysteriet löst!  (läst 3725 gånger)

lantisen

• Fyrbarnsmamma, shettisägare "bondmora-wannabe".
Hona som blöder-mysteriet löst!
« skrivet: 29 aug-07 kl 10:28 »
Har en FV-hona, ett år, som jag försöker para. Hon har varit skendräktig en gång och troligen nu igen för ca 3 veckor sedan (blev parad för ca 4 veckor sen). Såg ombrunst (tror jag) för 5 dagar sedan. Satte in henne till hanen i förrgår, hon ville inte. Provade igen igår och då ville hon inte heller. Imorse upptäckte jag blod på boxgolvet, kollade henne och såg att hon blödde lite ur underlivet. Inga mängder men lite. Hon är även lite svullen och något rödaktig. Hon har haft en kull ungar i februari.

Nån som vet vad det kan vara? Kan honor blöda efter brunst?
« Senast ändrad: 29 aug-07 kl 15:43 av lantisen »

Dandelia

• Gäst
Re:Hona som blöder
« Svar #1 skrivet: 29 aug-07 kl 11:44 »
Mina har blött lite vid födsel. Kan hon vara dräktig iaf?

/Dandelia

lantisen

Re:Hona som blöder
« Svar #2 skrivet: 29 aug-07 kl 14:42 »
Vet inte om hon är dräktig nu, misstänker att hon inte är det då hon boade ca 1 v efter betäckningen. Jag bytte box åt henne efter det och hon har inte boat om. Tjock är hon men tycker inte hon är tjockare än "normalt" och är helt mjuk i buken. Äter och dricker normalt.

lantisen

Re:Hona som blöder-mysteriet löst!
« Svar #3 skrivet: 29 aug-07 kl 15:45 »
Min vädurshona har nyss fått ungar! Det var ju såklart därför hon blödde. Jag var helt säker på att hon inte var dräktig  :-[ Så har jag lärt mig något nytt  :) . Är ny i kaninaveln och det här är första kullen!!  ;D

Kaah

• Madicken 4v
« Svar #4 skrivet: 29 aug-07 kl 17:56 »
GRATTIS!!!!!
Lycka är att se mina barns hjärtan skratta    /k

sube

• Uppland
« Svar #5 skrivet: 29 aug-07 kl 18:54 »
Grattis igen! :D
Föder upp Shetlandsponnyer, Hedemorahöns, Myskankor och får i mindre skala.

Dandelia

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 30 aug-07 kl 10:10 »
Kul! Det är svårt att se på en hona om hon ska ha ungar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

503 gäster, 1 användare
Oskari

* Forum

* Om tidningen Åter

- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser