Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur gammal är kycklingen?  (läst 997 gånger)

Humleblomster

• Södermanland
    • Sanduddens djur
Hur gammal är kycklingen?
« skrivet: 27 aug-07 kl 22:38 »
Har en höna som ligger på ett ägg. Vi trodde hon ruvade i tomme men upptäckte för nån vecka sen att hon faktiskt har ett iaf, men hur länge hon haft det vet vi inte. Fick för mig att jag skulle lysa ägget, har aldrig gjort det, men wow vad häftigt det var!
Därinne såg man en mörk skugga halva ägget ungefär, sen såg man ett litet ben som rörde sig upp och ner flera ggr. Så fascinerande, har förvisso varit på ett antal ultraljud själv eftersom jag har fyra barn, men ändå..

Så vad tror ni, hur gammal är den? Det borde gått ett par veckor iaf?
Här finns både barn och djur, alla unika på sitt sätt. Innehar genbank för en del av dom.
Citat från min gammelfarmor: "En kan leva hur länge som helst, bara inget kommer åt en"
http://humleblomstret.blogspot.com

CatrinPlommon

• singdudeldej!
    • Uppland
    • www.catrinplommon.blogspot.com
Re:Hur gammal är kycklingen?
« Svar #1 skrivet: 27 aug-07 kl 22:54 »
Ja det låter som ett två veckor gammalt foster, vad kul att hon får lön för mödan!  ;D
4-barns mamma som älskar djur och livet på landet. Ägare till 3hundar, 3 katter, 2 kaniner,4 tuppar, 11 hönor, 3 leopardgeckos, akvariefiskar, vandrande pinnar och fodersyrsor...

Dela detta:

* Inloggade just nu

516 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som vanligt ett mångfacetterat och informativt nummer om mycket som hör självhushållningen till.
/Håkan

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser