Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  2 ägg en höna?  (läst 1133 gånger)

kattanna

• Ha en bra dag!
    • Välkomen
2 ägg en höna?
« skrivet: 25 aug-07 kl 06:56 »
Hejsan!
Igår morse hade jag två ägg i redet.
Dagen innan åkte jag tidigt hemmifrån efter mat och vatten inga ägg då och när jag kom hem låg andra hönan i redet med sina 5 veckors ungar. Så då såg jag inget kan en höna och 5 ungar ligga på ett ägg utan att det går sönder eller har hönan lagt två ägg.
Det va samma färg på äggen. Den andra hönan hon med ungarna la mycket ljusare och lite mindre ägg.
Jag fattade inget????
Älskar katter har 8. 3 hundar och tuppen Ove hönan Agda hönan Carina med 3 vita hönor och lille Hönan Gullefjuni 6 karpar i inomhusdamm Hoppsan som äter ur handen Kal Ada Beda Rosa Guldis 2 scalarer Bertil och Elsaoch två malar

HøneLine

• Värmland
    • Marion's hjemmeside
Re:2 ägg en höna?
« Svar #1 skrivet: 25 aug-07 kl 08:08 »
Jeg og har fått to egg av en høne på en dag ;)
Hvis hun har hoppet over å legge egg en dag, kan det komme ett på morgenen og et på kvelden....
Det er den eneste løsningen...... 4 egg av 3 høner...... hvis ikke tuppen har lagt ett egg da....... :-X :o ;D
Har av höns; Barnevelder,- Stor och Dvärg, Hedemora, Svarthala Marans, Dvärg Silke, Dverg Kochin och Ancona.

kattanna

• Ha en bra dag!
    • Välkomen
Re:2 ägg en höna?
« Svar #2 skrivet: 27 aug-07 kl 08:10 »
I går glömde jag ta in ett ägg.
Så nu vad det mysteriet löst.
Hönsmamman med sina små ligger på ägget.
Hon blev förresten påsatt av tubben i morse.
Måste lurat honom att det va hon som lagt ägg.
Ungarna är 5 veckor när börjar hon lägga ägg igen?
Älskar katter har 8. 3 hundar och tuppen Ove hönan Agda hönan Carina med 3 vita hönor och lille Hönan Gullefjuni 6 karpar i inomhusdamm Hoppsan som äter ur handen Kal Ada Beda Rosa Guldis 2 scalarer Bertil och Elsaoch två malar

Dela detta:

* Inloggade just nu

624 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bääästa julklappen!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser