Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ska vi skaffa getter?  (läst 1464 gånger)

Tuve

• Skåne
Ska vi skaffa getter?
« skrivet: 23 aug-07 kl 21:28 »
Vi har en betesmark som behöver betesdjur. Och hoppades ha nåt djurslag som i alla fall drar in så mycket pengar som de kostar att ha. Så getter var knappast det första jag tänkte på. Men nu har vi blivit erbjudna att köpa två getter och en bockkilling av Göingegetter, med genbanksintyg.

Vi var och träffade dem idag:

Den äldsta geten (2002, mitten) lite reserverad. Dottern (2004, vänster) nyfiken, och killingen (sonen, 2007) blyg men mycket rar.

Vi har inte haft getter innan.  Vad tror ni? Ska vi slå till?
« Senast ändrad: 24 aug-07 kl 20:53 av Tuve »

Dirty Espen

• Gäst
Re:Ska vi skaffa getter?
« Svar #1 skrivet: 23 aug-07 kl 22:34 »
Jag har väldigt bra erfarenheter av Göingegetter. Fina djur.

minus

• GLAMOUR VALLEY KENNEL
« Svar #2 skrivet: 24 aug-07 kl 10:54 »
så söta dom e! :)
Vad vore livet utan "hus-djur.......väldigt tomt!

Torparmaja

« Svar #3 skrivet: 24 aug-07 kl 13:11 »
Göingegetter är bra djur, kan jag rekommenderar. Och getter är nog mindre dyr än några andra tänkbara betesdjur. Hästar och kor kan du inte själva verka fötterna på, du behöver en hovslagare -och får måste klippas, det ska man ochså lära sig eller hyr in nån... Så getter behöver du inte klippa, fötter verka du lätt själva. Och getter är roliga, söta, sociala, busiga,... helt underbara djur :)
jag har en gubbe, Tack.

Tuve

• Skåne
« Svar #4 skrivet: 24 aug-07 kl 20:52 »
Vi har sovit på saken, och är mer eller mindre säkra på att vi ska köpa den där get-trion. Getterna ska bli betäckta först, och under tiden hinner vi fixa en del med staket mm.

christine

• Bor i Skinnskatteberg, Västmanland.
    • Västmanland
« Svar #5 skrivet: 24 aug-07 kl 21:22 »
Lycka till med getterna.

Trevliga djur. Har själv 2 stycken och jag bara älskar dom. ;)
Söker en livskamrat som vill bo med mig på gården.

Dela detta:

* Inloggade just nu

528 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

Kan verkligen rekommendera denna utmärkta matnyttiga publikation! Blir förvånad varje gång den dimper ner hur bra och detaljerade artiklarna är. Dessutom mycket inspirerande. :)
/Anders Ö

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser