Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Stensätta hönsgården  (läst 1943 gånger)

Falin

• -
Stensätta hönsgården
« skrivet: 23 aug-07 kl 04:50 »
Trots att våra höns mestadels går fritt på gården består själva utomhusgården mest av jord och brännässlor. Dels så måste de passera därigenom när de ska ut, och dels har jag öppet ut dit på nätterna såhär års för att ankorna har sitt vatten ute.
Nu funderar jag på att stensätta gården för att slippa halka omkring i leran i höst när jag ska in och ut. Det finns ju gott om annonser på tex blocket där man skänker bort diverse marksten, så varför inte återvinna lite?  ;)

Men finns det någon nackdel som jag inte tänkt på? Eller någon sorts sten/plattor jag ska undvika av någon anledning?

Taggis

• vänner
Re:Stensätta hönsgården
« Svar #1 skrivet: 23 aug-07 kl 09:04 »
Har läst i nån hönsbok att man kunde ha singel i hönsgården.Själv har jag som du jord i min ,det är mkt kladdigt vid regn & snöslask när ett gäng hönor spattserat runt innan dom går ut .Fast singel.... nä det verkar hårt för dom att gå på tycker jag .Tror du inte mark sten blir glatt att gå på när det ex.är vinter el.det töar & fryser?Jag slänger in lite halm om det blir för kladdigt, praktiskt för mej & kul för hönsen sen kan man alltid ta bort det till våren .
Bor på landet med man & barn samt katter,hund,höns,ankor,får

curmbox

• Var sak har sin tid
Re:Stensätta hönsgården
« Svar #2 skrivet: 23 aug-07 kl 19:52 »
Jag provade singel på ett ställe där det alltid var rena lervällingen, men hönsen sprätte nogsamt bort alla stenar så det blev iaf här hos mig ett extra onödigt jobb :-[
Halm kan nog funka, men det är tungt att ta bort ett tjockt lager blöthalm varje vår....
Ge mig mod att vara den jag är och inte tappa modet för att jag är den jag är

Dela detta:

* Inloggade just nu

746 gäster, 2 användare
Baengt Paersson, Lilla i

* Forum

* Om tidningen Åter

Bästa tidningen!
/Malin Eklöv

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser