Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  vad kan jag torka ??  (läst 20653 gånger)

Mångsysslare

• Värmland
    • Sörgården
SV: vad kan jag torka ??
« Svar #40 skrivet: 29 jul-09 kl 10:24 »
Köpte precis en (OBH Nordica) torkolla till min bror och hans flickvän i present, och idag kom vår egen till Elkedjan så vi skall hämta den snart. Har läst med intresse vad ni skrivit och jag kommer att testa det mesta...
60 tackor, en del köttdjur, höns och kaniner, hundar o katt. Skog och mark. Godkänt gårdsslakteri och -butik, och har alltid självhushållning som grundtanke.

Pjöllerberg

• Blekinge
« Svar #41 skrivet: 29 jul-09 kl 10:36 »
I tyvärr slutsålda Åter nr 3/01 beskrivs en hemgjord solfångande torkanordning gjord av en trave brödbackar med myggnätsbotten, stående utomhus på en huggkubbe eller liknande.
Den nedersta backen har ena sidan bortsågad, och ett gammalt fönster med svärtad plåt, isolerad på undersidan, står lutad mot kubben.
Undersidan av fönstret har luftintag, översidan mynnar i den ursågade brödbacken.

bluealabama

• Uppland
« Svar #42 skrivet: 01 aug-09 kl 21:58 »
Jag äter ju själv inte kött men har hört att torkmaskinen ska kunna användas till exempelvis köttfärs och skivat kött. Någon som testat?

brantas

• www.brantas.se
    • Halland
    • brantas
« Svar #43 skrivet: 02 aug-09 kl 13:52 »
ska åter igen plocka fram min tork som har vilat sen förra hösten, har vairt ute och plockat en korg med bär så nu är det dags igen !
Planerar Hönsbytardag i Väröbacka den 20/4 mer info på www.brantas.se
ALLA är välkomna !

caena

« Svar #44 skrivet: 02 aug-09 kl 21:22 »
har använt min julklapp till att torka blåbär. det var fullt i frysen och vad annars gör man?! förutom att äta upp dem..
roligt var att  de faktiskt blev lite surare än färska bär..

snart e det dags för plommon och äpplen att torkas. och självklart trattisarna!

Dela detta:

* Inloggade just nu

415 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Kvartalets höjdpunkt för mig, när det nye Åter kommer!
/Ann-Louise L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser