Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  ang kön på kycklingar  (läst 1898 gånger)

**Sofielund**

• Västergötland
    • ***Sofielund***
ang kön på kycklingar
« skrivet: 19 aug-07 kl 07:52 »
mina älsklingar är nu 9 veckor gamla

var övertygad att dom va 4 hönor o 4 tuppar

hehehehe

igår va dom hel tokiga
alla burrade upp sig mot varandra ???
då menar jag alla hmmmm

på bilden;
den gråa har jag alltid trott tupp men den röda trodde jag höna
Älskar djur över allt annat även om jag har allergi. har jag Hund, höns, Ankor & katter

Nettis

• Smörblommans Siv
Re:ang kön på kycklingar
« Svar #1 skrivet: 19 aug-07 kl 08:45 »
Även hönor kan burra upp sig så där. Det gör mina små i alla fall. Du kan titta på fjädrarna mellan vingarna på kycklingarna. Är fjädrarna spetsiga är det en tupp. Hönornas är mera avrundade. Syns tydlig skillnad om man jämför dem med varandra.

**Sofielund**

• Västergötland
    • ***Sofielund***
« Svar #2 skrivet: 19 aug-07 kl 09:23 »
Du kan titta på fjädrarna mellan vingarna på kycklingarna. Är fjädrarna spetsiga är det en tupp. Hönornas är mera avrundade. Syns tydlig skillnad om man jämför dem med varandra.

okej ska försöka phu jag blev riktigt ledsen igår
trodde att jag inte fått en ända höna

Kram
Älskar djur över allt annat även om jag har allergi. har jag Hund, höns, Ankor & katter

Nettis

• Smörblommans Siv
« Svar #3 skrivet: 20 aug-07 kl 12:39 »
Håller tummarna! Hoppas du fick nån höna.

kattanna

• Ha en bra dag!
    • Välkomen
« Svar #4 skrivet: 20 aug-07 kl 12:55 »
Man hoppas ju på hönor så man kan få många goda ägg.
Håller tummarna på att en av arocoanorna i allafall sakll va höna så jag kan få lite färg på äggen
Älskar katter har 8. 3 hundar och tuppen Ove hönan Agda hönan Carina med 3 vita hönor och lille Hönan Gullefjuni 6 karpar i inomhusdamm Hoppsan som äter ur handen Kal Ada Beda Rosa Guldis 2 scalarer Bertil och Elsaoch två malar

Dela detta:

* Inloggade just nu

532 gäster, 3 användare (2 dolda)
Tallefjant

* Forum

* Om tidningen Åter

- Den nya tidningen var t.o.m. skön att hålla i.Har även omslagets papper blivit lite annorlunda? Jag skriver lite annorlunda eftersom det är trevlig igenkänning i det som är väsentligt-nyttig läsning.Från min Växjöhorisont så var det trevligt att se Maja Söderberg och Nybrukarna. Lycka till med fortsättningen!
/John Moberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser