Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  stor transportbur  (läst 1864 gånger)

Sally

stor transportbur
« skrivet: 16 aug-07 kl 10:22 »
Någon som vet var man kan köpa stora transportburar) så stora kaniner får plats  8))? Jag tycker de flesta är så "pyttiga"...

Sally
Går det...så går det!

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
Re:stor transportbur
« Svar #1 skrivet: 16 aug-07 kl 10:47 »
Prova detdär gallerburarna som man kan fälla ihop, typ hundburar, fast mindre, jag har ett antal sådana och de duger alldeles ypperligt även för en Jätte.
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Potatisblomma

• Södermanland
« Svar #2 skrivet: 16 aug-07 kl 10:54 »
Kaniner vill gärna sitta trångt och mörkt under transporter. De känner sig trygga när de kan "gömma" sig.

Till när jag transporterar flera kaniner, som kan sitta tillsammans, så har jag köpt några större plastbackar på Ikea. Jag lägger ett kompostgaller över som lock och täcker åtminstonde halva med något annat, för att få ett mörkt gömställe.

Annars finns anktransporter på tex Högberga, men de är rätt dyra...
Landsflykting i storstan...

Sally

« Svar #3 skrivet: 16 aug-07 kl 11:14 »
Tack för hjälpen! Jag transporterar inte runt kaninerna så ofta, men om man tex ska till veterinären är det bra med en "riktig" bur. Ibland får man lämna kvar dem (tex vid kastrering) och då vill vet gärna att de sitter i en bur som de sedan kan vakna upp i.

Sally
Går det...så går det!

Klöverängen

« Svar #4 skrivet: 16 aug-07 kl 14:02 »
Vanliga "katt-transporter" är bra, de finns i olika storlekar och pris klasser. kolla in Blocket.  De tar liten plats när de inte används. Själv har jag köpt på mig några gamla gallerburar (som inte håller jordbruksverkets mått över godkända burar) de duger jättebra att frakta stora kaniner i eller tex hona med kull. ;D
 Är även bra om man behöver skilja på kaninerna tillfälligt av ngn anledning. Vet många som har köpt stora "leksaksbackar" med lock till och byter plastlocket mod ett nätlock. De är rätt dyra.
Gallerburar kan man till och med få gratis om man har turen med sig... ;)
Monika

Sally

« Svar #5 skrivet: 16 aug-07 kl 16:52 »
Det är just katt-transporter jag kollat in. Och här i stan finns det tydligen bara mycket små katter  ;)- för dessa är bara av mycket liten modell. Även om kaninerna gillar att sitta trångt, måste jag ju få in dem ;D. Har ett ställe kvar att kolla... Sak kolla det där med gallerburar!

Sally
Går det...så går det!

brantas

• www.brantas.se
    • Halland
    • brantas
« Svar #6 skrivet: 16 aug-07 kl 18:44 »
jag har hittat kattburar som tar upp till 8 kg på harald nyborg,. där passar mian tyska jättesceckar in.
Planerar Hönsbytardag i Väröbacka den 20/4 mer info på www.brantas.se
ALLA är välkomna !

Sally

« Svar #7 skrivet: 16 aug-07 kl 18:50 »
Jag var där idag, men de hade bara en liten modell...kanske var de andra slutsålda?

Sally
Går det...så går det!

Gösta

« Svar #8 skrivet: 16 aug-07 kl 21:01 »
Ska du tillfälligt flytta dina kaniner så gå till närmaste livsmedelsbutik och fråga efter äppellådor. De är perfekta för kaniner. Har ett "lock" som träs utanpå kartongen. De har lufthål upptagna i sidorna. Varje kartong rymmer 2 - 3 kaniner. Lådorna är gratis!
Gösta

Valiant

• Gäst
« Svar #9 skrivet: 17 aug-07 kl 11:39 »
Hej

Jag har olika transportbur säga bara Måt så kan jag je dig en pris

Mvh Valiant :)

070-2776338 eller parexo@hotmail.com

Norrsken

• -
« Svar #10 skrivet: 17 aug-07 kl 19:35 »
Jag köpte en rätt stor kattbur på ö&b. kolla där
If we don't take care of the earth, earth will take care of us

Valiant

• Gäst
« Svar #11 skrivet: 17 aug-07 kl 21:17 »
Citera
Jag köpte en rätt stor kattbur på ö&b. kolla där

Hur stor är dom?
Har dom riktiga Måt?

Mvh Valiant

Norrsken

• -
« Svar #12 skrivet: 17 aug-07 kl 21:59 »
Eeehh, hittar inte måttband.. men den är betydligt större än de burar jag sett på coop forun och granngården. Nästan dubbelt så stora. Annars kan jag tipsa om vanliga plastbackar från rusta. Köpte två stycken i rejäl storlek, satte in kaninen i den ena, satten den andra över och fäste med såna där plaststrips. Bara att klippa stripsen när man kommer fram. Plastbackar bör maan komma över hyfsat billigt lite varstans.
If we don't take care of the earth, earth will take care of us

Dela detta:

* Inloggade just nu

598 gäster, 2 användare
Linnea H, nordictinkerer

* Forum

* Om tidningen Åter

- Supernöjd med den nya tidningen! Ska fixa ny betalning nu så vi har täckt upp det kommande året, ser fram emot att bygga upp ett litet bibliotek av tidningarna. :) Och maken är ivrig att få testa på ölbryggandet som finns med i senaste numret.. :P
/Maria Örni

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser