Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Förvaring av gummipackningar i potatismjöl  (läst 3511 gånger)

admin

• Administratör
    • Alternativ.nu
Förvaring av gummipackningar i potatismjöl
« skrivet: 14 sep-03 kl 03:38 »
Carina
 Ti 23 Okt, 2001 - 17:00
--------------------------------------------------------------------------------
Har hört att det bästa sättet att förvara gummipackningar på är att lägga dom i potatismjöl.
Varför är det så bra?

Sven Bergersjö
 On 24 Okt, 2001 - 08:53
--------------------------------------------------------------------------------
Hej Carina!
När man täljer i färskt trä så bör man smeta in det man täljt i potatis sedan för att det ska torka långsamt och inte spricka. Jag antar att det är samma sak här: Potatismjölet gör väl att gummipackningarna torkar långsammare och därmed håller längre.
MVH. Sven

Carina
 On 24 Okt, 2001 - 17:27
Jag misstänkte att det var så. Men varför!

Potatismjöl drar till sig fukt, men kan det inte vara så att den drar fukt ur packningen istället.

Ett exempel: Man lägger potatismjöl på fläckar på mattor för att de ska dra fläcken ur mattan.

Sven Bergersjö
 To 25 Okt, 2001 - 11:21
Vet faktiskt inte VARFÖR, men däremot behöver du nog inte oroa dig för att potatismjölet ska göra motsatt effekt.
Skulle gissa att mjölet skyddar mot luftens torrhet.
Sven

Dela detta:

* Inloggade just nu

452 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser