Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur känsliga är kycklingar för regn?  (läst 1924 gånger)

höna-pöna

Hur känsliga är kycklingar för regn?
« skrivet: 10 aug-07 kl 10:38 »
Hej!
Kan man låta kycklingarna gå ute när det har regnat? Hur känsliga är de? Har 2 st dvärgkochin ca 2 mån och 2 st silkeshöns ca 1,5 mån. Det är ju bara lite blött i gräset och de blir ju inte direkt blöta. Marken i rastgården är väldränerad och de kan själva gå in när de vill.

carmencha

• Gäst
Re:Hur känsliga är kycklingar för väta?
« Svar #1 skrivet: 10 aug-07 kl 11:17 »
Hej!

Mina står i dörren då det regnar men de går ut på den blöta marken efter regnet, ingen är sjuk!  ;)

Jag tror att de kan avgöra själva faktiskt. Eller vad tror du?

mvh Carmen

höna-pöna

« Svar #2 skrivet: 10 aug-07 kl 11:28 »
Jo, jag tror också att de kan avgöra själva. Det är bara det att så många andra har sagt att kycklingar är så himla känsliga för väta osv, men mina ser ut att må finfint!!! De trivs ju med att gå ute.

LM

• Föder upp gotlandskaniner i genbank.
    • Närke
    • Kaninhålan
« Svar #3 skrivet: 10 aug-07 kl 11:48 »
Hej!
Jag är av en annan åsikt, jag tror inte att kycklingar kan avgöra själva vad som är bäst för dem.
De lägger sig ju gärna och vilar lite då och då när de är ute och de verkar inte bry sig om att det är blött där de lägger sig men jag tror inte att det är så bra för dem.
Kycklingar och ungdjur som inte är ordentligt befjädrade ännu och/eller silkeskycklingar/silkesungdjur håller jag inne om marken/gräset är blött.
Höns och ungdjur med ordentlig befjädring  låter jag däremot vara ute om de vill.
Gotlandskaniner, genbank.

Dela detta:

* Inloggade just nu

569 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Reportaget om ostkursen gör att man blir så sugen!
/Sanna h

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser