Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Uppfödarlista 2007  (läst 28294 gånger)

nenne

• Hönsuppfödare och livsnjutare ;)
    • Bygdenshöns
Uppfödarlista
« Svar #80 skrivet: 11 jan-08 kl 17:48 »
2008

Dvärg kochin: Röd, Pärlgrå, Blå, Spättad, Svartvitfläckig, Svart, Vit.

Dvärg silke: Vilt, Silvervilt, Vit, Svart.

Mignon: Silvervilt.

Kinesiska Vaktlar.

Tillägg p.g.a förfrågningarna nedan. Jag bor i Herrljunga : Västragötaland.
« Senast ändrad: 17 jan-08 kl 00:15 av nenne »
Uppfödare av...
Dvärg kochin, Dvärg silke, Mignon.
 Och så har jag ju en vovve oxå!

amarantus

• Gäst
Re:Uppfödarlista
« Svar #81 skrivet: 16 jan-08 kl 13:46 »
kan man inte göra en lista på vilka orter ni bor på?

Vilka har fjäderfä i Västra Götaland ex ;) vill köpa ägg men helst slippa skicka efter nämligen :)

Nypålandetsfru

• Gäst
« Svar #82 skrivet: 16 jan-08 kl 13:49 »
jag är med ovanstående...alltså vi vill kläcka fram
ihop då alltså :D

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
« Svar #83 skrivet: 16 jan-08 kl 22:36 »
Samma här... ja jag ska inte kläcka mina ägg med ovanstående... men bor i Västra Götaland och köpa ägg att kläcka!

De ägg jag kan erbjuda är 'bara' blandisar, Lohmann - Plymouth Rock i så fall... men jag tänkte kläcka ett par såna också, mest för att barnen vill att våran hönsfamilj ska få 'egna' barn... och så är jag nyfiken på hur de kommer se ut...
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

gotlandstjej

• Gotland
« Svar #84 skrivet: 17 jan-08 kl 13:50 »
Har Gotlandshöns, Leghorn, dvärgkochin och en brahma höna.

Vill ha fler brahma och stor kochin
Har häst, lamm och höns av raserna dvärgkochin, Brahma  och Leghorn

Lilla Zoo

• Västergötland
« Svar #85 skrivet: 19 jan-08 kl 17:03 »
Hallå där!
Är du ägare av hönsraserna hedemora,aracuana och kochin?
Jag önskar köpa avelsägg 8st. av vardera sort. Gärna i skaraborg med omnejd (jönköping och upp till örebro)så kan jag hämta, eller om du vill skicka.
Jag har en annons på djurönskas men det är ingen som svarar så jag provar här.

Hoppas själv kunna sälja ägg av helvit kochin framåt våren.
Tack på förhand Lilla zoo/ Louise
En konstnärssjäl som bor i husvagn, är odlare och hönsgalen...
Allt kan ha ett annat användningsområde,det är fantasin som styr....

Diana

På gården finns: 2 katter, 1 hund, 1 get, 11 fjäderfän, marsvin och 2 eremitkräftor

Mossie

• Dvärgöland, dvärgkochin, hund, katter & sambo.
« Svar #87 skrivet: 22 jan-08 kl 13:33 »
Önskar ruvägg dv.cochin röda/gula ej friserade. Söker även ruvägg från öländsk dvärg. Gärna inom 10-15 mil från Sthlm. så jag kan hämta dom själv.
Det finns inga dumma djur-bara dumma människor.

Melica

« Svar #88 skrivet: 22 jan-08 kl 15:15 »
Visst vore det väl bra om vi kan fortsätta att hålla den här tråden som en ren uppfödarlista :D

Jag tycker att kravet för att få fråga efter något i den här tråden istället för i en annons, borde vara att man först har talat om vad man själv har att erbjuda  ;)
Är på jakt efter dvärghöns som lägger färgade ägg. Gröna, mörkbruna eller prickiga. Köper gärna avelsägg. Är även intresserad av blandraser.

Mossie

• Dvärgöland, dvärgkochin, hund, katter & sambo.
« Svar #89 skrivet: 22 jan-08 kl 20:30 »
Visst vore det väl bra om vi kan fortsätta att hålla den här tråden som en ren uppfödarlista :D

Jag tycker att kravet för att få fråga efter något i den här tråden istället för i en annons, borde vara att man först har talat om vad man själv har att erbjuda  ;)
Ber tusen gånger om ursäkt :(men efter att annonserat en längre tid på den "lagliga" tråden så tog jag en rövare, och vips så fick jag napp!
Ska aldrig göra så mer, jag lovar :-X :-X :-X
Det finns inga dumma djur-bara dumma människor.

Diana

« Svar #90 skrivet: 22 jan-08 kl 21:05 »

Jag ber också om ursäkt!

//Di
På gården finns: 2 katter, 1 hund, 1 get, 11 fjäderfän, marsvin och 2 eremitkräftor

anette i bugared

• -
« Svar #91 skrivet: 22 jan-08 kl 22:52 »
Jag har blandraser, både stora och små. De stora är Brahma, Orpington, Faverolle och blandisar och de små är silke och dvärgkochin. Plus några blandisar som jag inte har en aning om vad som finns i dem.

Vad jag däremot SAKNAR är GRÖN eller BLÅVÄRPANDE HÖNOR. Nån här som har, så finns min annons på djur sökes ;).

GUDARS, vad jag saknar mina grönvärpare :'(!!!
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

Melica

« Svar #92 skrivet: 22 jan-08 kl 23:00 »
Nej! Inte behöver ni be om ursäkt! Jag ville verkligen inte såra någon! :-[ Alla trådar drar ju iväg åt olika håll, jag ville bara göra ett försök att få den här att stanna kvar där den börjat.

Själv har jag inte skrivit något här, för jag har inget renrasigt att erbjuda. "Chefstuppen" är en silkestupp, som tyvärr ägs av min sjuåring, annars hade han snabbt blivit utbytt. Jag har ingen silkeshöna, utan det är ett gäng blandade dvärghöns av olika raser. Får seom jag lyckas dela på flocken längre fram i vår, då kan det möjligen bli något rasrent.
Är på jakt efter dvärghöns som lägger färgade ägg. Gröna, mörkbruna eller prickiga. Köper gärna avelsägg. Är även intresserad av blandraser.

Daisy

• Bohuslän
« Svar #93 skrivet: 23 jan-08 kl 11:56 »
Jag har Maran svart/koppar, Araucana och Isbar som jag tänker avla på . Har även Brahma, Silke och Svarthönor.
Jag bor i Västra Götaland. :)
Jag har 3 barn, man, 2 katter och höns av raserna Orpington, Isbar och Hedemora

amarantus

• Gäst
« Svar #94 skrivet: 23 jan-08 kl 12:43 »
Inga som har Appenzeller,Worverk,lakenfelder,leghorn,Lohman? nä hoppas min och Nypålandetsfrus kläckning blir lyckad för då blir det dessa raser utom Leghorn :)

Melsäter

• Naturens kraft är en gåva
    • Södermanland
« Svar #95 skrivet: 24 jan-08 kl 16:27 »
Jag har Gotlands lantras.
De lär vara genbank och jag försöker få fram dokumentation... (Övertog dessa tillsammans med gården där jag är nyinflyttad)

Jag vill gärna byta bort min vänliga och fina ungtupp för att förhindra inavel. Koper gärna också fler friska hönor.

Sörmland, norr om Gnesta
Nystart i livet med katter och höns - Sörmlandsnaturen omfamnar

Bruja

• Gäst
Re:Uppdatering! Uppfödarlista
« Svar #96 skrivet: 27 jan-08 kl 22:00 »
Stora:
Vorwerk
gul Orpington, unghöns
Faverolle, laxfärgade unghöns
Lohmann, brun o vit (Legbartupp till dessa hönor)

Dv Kochin:
gul, svart, vit, blå, pärlgrå och numera RÖDA

Ankor: blå löpanka
Gäss: Skånegås, genbank (säljer inga ägg från dessa)

mvh
Carmen

Brita

« Svar #97 skrivet: 28 jan-08 kl 11:40 »
Höns:
Brahma: ljus columbia
Wyandotte: silverrading, svart
Lohman: brun
Leghorn: svart, brun
Dvärg:
Holländsk dvärg
Svart vithätta.

Ankor:
Blekingeanka
Indisk löparanka
Myskanka

Manne

• Ljuset återvänder, pulsen stiger...
    • Södermanland
    • Hedlundarnas sida
SV: Re:Uppfödarlista
« Svar #98 skrivet: 11 feb-08 kl 00:35 »
Har Silverfallet slutat med høns el? Varför slutat....?

Jag som prel. bokat några avelsägg....  :'(

// Manne
Stolt Far, Make och Man.(och ibland RADIKALBÖG.)
med Brahmahöns och Irländska varghundar.
Boendes i Stockholm.

fjäderfän

SV: Uppfödarlista
« Svar #99 skrivet: 11 feb-08 kl 08:50 »
Vill ni ha avelsägg av silverfallets djur så hör av er till hönsmamma här på alternativ hon har tagit över dom flästa fjäderfäna. och silverfallet har flyttat därför inte har några djur kvar.
sambo har 2 barn Tindra och Mio.  4hästar och 4katter

Dela detta:

* Inloggade just nu

437 gäster, 1 användare
ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Så mysig, inspirerande och härlig tidning! Sätter igång en känsla av att allt är möjligt. Vill bli självhushållare nu! I framtiden ska vi ha våran gård och Jag längtar så! Livet kan vara bra underbart och det är värt att kämpa för sin dröm så vi kan leva på riktigt. Inte i samhällets ekorrhjul utan ta tillvara på livet till fullo.
/ Linda

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser