Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  killinghorn på g  (läst 849 gånger)

Lars Pers Maria

  • Inlägg: 753
    • -
killinghorn på g
« skrivet: 01 aug-07 kl 22:36 »
Ser till min förtvivlan att en av mina getkillingar har fått sig en smäll så att ena hornet gått av (?) alldeles vid skallen. Det har blött lite grann men slutat. Hon verkar inte lida alls utan skuttar runt som de andra. Vad kommer att hända och vad bör jag göra? Tvätta förstås och hålla rent. Har inte försökt att böja och vrida. Kommer hornet att ramla bort av sig själv?
Nybyggarkvinna från förförra seklet. Pånyttfödd bondesjäl som vill hålla släktgården vid liv och inte glömma gamla kunskaper. Man o tre stora barn.
Getgård med ostproduktion, ett par hästar, höns, ankor, råttfångare, highländare, anställd islandshund och en tax som lagårdskatt.

Balbina

  • Inlägg: 957
    • -
Re:killinghorn på g
« Svar #1 skrivet: 02 aug-07 kl 10:49 »
Är hornet av och sitter kvar så tror jag du behöver få det bortplockat av vet. det kan nog bli hemsk infektioner underifrån annars.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

360 gäster, 2 användare
torbjorn, ärt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Rotade fram denna då ja nyss fått barn. Bra förklarat i "från tröja till blöja" som sagt.. gott o blandat!!!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser