Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lätt bikupa  (läst 2237 gånger)

Johannes

• Gäst
Lätt bikupa
« skrivet: 30 jul-07 kl 12:33 »
Lätt bikupa med ytterhus av cellplast det är hela titeln för detta lilla häfte på 72 sidor.
ISBN 91-87014-00-9.
Författaren Stig Nordbeck tar upp såna där konstiga frågor som man inte fick svar på när man gick på kursen men tänkte själv.
Hur sågar man bakluckan när det kommer fukt utfrån och hur ska isoleringen vara.
Det gäller att fortsätta tänka själv eftersom SBR inte har upptäckt att dom redan har kvinnliga medlemmar.

anette i bugared

• -
Re:Lätt bikupa
« Svar #1 skrivet: 30 jul-07 kl 13:07 »
Vilket förlag och var finns den att köpa?
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

Johannes

• Gäst
Re:Lätt bikupa
« Svar #2 skrivet: 31 jul-07 kl 11:39 »
Jag antar att det är köpa som är det stora problemet.
Om jag kommer ihåg rätt så är Lunds Tekniska Högskola involverad.
Antagligen är den slut eftersom det var länge sedan den gavs ut och jag köpte den av biblioteket-dom säljer ut en del ibland.
Jag tyckte den var så lättillgänglig i språkligt hänseende-för att uttrycka sig enkelt-att det skulle vara intressant att göra nåt av det hela.

Dela detta:

* Inloggade just nu

413 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Supernöjd med den nya tidningen! Ska fixa ny betalning nu så vi har täckt upp det kommande året, ser fram emot att bygga upp ett litet bibliotek av tidningarna. :) Och maken är ivrig att få testa på ölbryggandet som finns med i senaste numret.. :P
/Maria Örni

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser