Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Arg hönsa  (läst 1360 gånger)

Päran

• Agda med 2007-års kycklingar
    • Ångermanland
Arg hönsa
« skrivet: 29 jul-07 kl 15:01 »
Min lilla fönixhöna är ganska ilsk, men det är bara inne i lagårn och oftast om nån av kycklingarna piper "jag är ensam", det går bra att vara inne med henne och kycklingarna och plocka upp dem och henne, men akta sig för att bara öppna en dörr eller gå igenom då kommer hon farande bakifrån och nyper en i vaderna, hon skrämde slag på min två-åring som numera går stora omvägar för henne. Vaktar hon bara sina kycklingar eller vad tror ni ? ??? Hon började med detta när kycklingarna var ca 3 veckor innan var det alldeles lungt. Nån som hatr liknande erfarenheter från arga hönsor? /P
"Bonnjänta" med hästar, kor, katter, kaniner, ankor och höns. Mignoner och blandrasankor.
Dv. Fönix, dv.Vithätta, dv.Kochin, dv.Silke,Wyandotte, Brahma, Orpington, Hedemora och blandisar. Åsså  2 barn å "gubbe" förståss.
Utanför Örnsköldsvik bor vi.

Sally

Re:Arg hönsa
« Svar #1 skrivet: 29 jul-07 kl 19:22 »
Jodå, en del är ilsknare än andra  ;). Förmodligen tycker hönan att ni "smyger runt och beter er skumt" när ni bara går förbi. Katten min, har fått sig ett och annat nyp i svansen när han "gått förbi", trots att han är väldigt noga med att gå saaakta och en bit ifrån... Jag brukar börja prata med dem en bit ifrån så de vet att det är jag som kommer. Kanske är hönan mer vaksam nu när kycklingarna börjar kunna ta sig en bit ifrån henne? Hon lugnar sig nog.

Sally
Går det...så går det!

Päran

• Ångermanland
« Svar #2 skrivet: 29 jul-07 kl 22:03 »
Tack å jag hoppas verkligen att hon gör det./P
"Bonnjänta" med hästar, kor, katter, kaniner, ankor och höns. Mignoner och blandrasankor.
Dv. Fönix, dv.Vithätta, dv.Kochin, dv.Silke,Wyandotte, Brahma, Orpington, Hedemora och blandisar. Åsså  2 barn å "gubbe" förståss.

Silverfallet

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 29 jul-07 kl 23:34 »
Hm här är det motsatsen.  ;D
Har en brakel höna med isbar kycklingar. Så fort man går in så lockar hon på dom. Hon är så stålt och vill så gärna visa upp dom små.

Päran

• Ångermanland
« Svar #4 skrivet: 30 jul-07 kl 00:02 »
kanske man skulle ha haft en sån ist.  ::)är ju iaf mkt roligare./P

Dela detta:

* Inloggade just nu

657 gäster, 3 användare
Smålandstokarna, LimJans, Taxmamman

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastiskt inspirerande
/Catarina L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser