Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kanin attackerad av hund  (läst 1568 gånger)

Slättahultarn

Kanin attackerad av hund
« skrivet: 18 jul-07 kl 11:46 »
Satt och åt frukost i godan ro när jag hör ett envist skällande bakom huset. Rusar ut och får se grannens äckliga lilla borderterrier rusa runt min kanin hane mojjes ute bur.

När jag kommer närmre lyckas kaninen i desperation trycka sej ut genom buren varvid hunden hugger den i halsen direkt. Fick stå å slå och slita i hunden innan den släpper kaninen.

Slängde sen in hunden i huset. Hittade kaninen som lyckligtvis bara fått ett skrap sår. Men som är väldigt chockad. Kommer han att återhämta sig eller får han men efter detta ska jag ta honom till veterinär?

Gugge (klehr65)

• -
Re:Kanin attackerad av hund
« Svar #1 skrivet: 18 jul-07 kl 12:00 »
SLÄTTHULTARN !!

Är det bara skrapsår så kommer kaninen att återhämta sig. Tycker inte att du behöver åka till veterinären. Har själv varit ute för samma sak ett par gånger när mina egna hundar har smitit,kaninerna har varit skräckslagna men lugnar sig fort igen när hundarna är borta !!
/Gugge

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #2 skrivet: 18 jul-07 kl 12:05 »
se ditt så den får lugn och ro, gärna i mörker så hämtar han sig snabbt. Kaniner kan dö av skräck men då brukar de trilla ihop på fläcken.
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Kraxa

• -
« Svar #3 skrivet: 18 jul-07 kl 12:38 »
Det finns kaniner som dött tre-fyra dagar efter skräcken, så håll kaninen på en lugn plats ett tag så den kan återhämta sig.

Slättahultarn

« Svar #4 skrivet: 18 jul-07 kl 15:13 »
Ja han är i sin andra bur på fötter nu. låter honom vara där tills han verkar må bra igen

Dela detta:

* Inloggade just nu

474 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastiskt inspirerande
/Catarina L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser