Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  släppa ut kycklingarna  (läst 1253 gånger)

AnnikaE

• Södermanland
släppa ut kycklingarna
« skrivet: 15 jul-07 kl 08:53 »
Hej, ni som har dvärgkocking kycklingar, vid vilken ålder släppte ni ut era kycklingar så att de fick gå ute i gräset hela dagen/Anika
Trio med Ostfriesiska möwen höns ( Tysklant höns). 2 Katter . Har haft höns sen -04.

Ulric Eriksson

• Gäst
Re:släppa ut kycklingarna
« Svar #1 skrivet: 15 jul-07 kl 09:08 »
Enklast är att låta hönan bestämma det. Att gå ute tål de från första dagen, men de behöver någon som vakar över dem. Kycklingar är ganska godtrogna och olycksbenägna.

Mamma-Anna

• http://norgardsanna.spaces.live.com/
« Svar #2 skrivet: 15 jul-07 kl 09:08 »
Tillsammans med mamma har de fått gå ute med henne när hon velat ta ut dem, det har blivit från två/tre.

Om kyckligar är utan mamma, så vet jag inte  :-\

rina

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 15 jul-07 kl 19:42 »
Nåt man ska tänka på kycklingar med dvärg kochin mamma är att är gräset blött blir hönan också blöt.... och är kycklingarna för små är det inte bra jag har mina kycklingar med mamma först i en kaninbur som står på ben första veckorna .....dom får ju då frisk luft och gräs klipper jag och ger dom då. nåt annat som också är jättebra ge om man inte har mycke gräs är lusern hack kycklingarna älskar det ..... sen växer dom på sig och det är torrt ute får dom gå på gräs. Har dom ingen mamma med sig får dom vänta tills dom har bra med fjädrar...givetvis spelar värme och sol in då med ju. :D

Dela detta:

* Inloggade just nu

446 gäster, 1 användare
LarryGeano

* Forum

* Om tidningen Åter

- En tidning med djupa rötter.
/Margit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser