Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Gratis hästar  (läst 22006 gånger)

orfleet

SV: Gratis hästar
« Svar #80 skrivet: 24 maj-09 kl 15:49 »
DENNA MÄNNISKA ÄR MYTOMAN OCH TJUV. TRO INTE PÅ ETT ORD HON SÄGER! HON ÄR SAKNAR MEDKÄNSLA FÖR ANDRA MÄNNISKOR OCH SVARAR PÅ ANNONSER DÄR HON "SÄLJER" SAKER SOM MAN INTE FÅR. HON ÄR DEN MEST OPÅLITLIGA PERSON!
INTE ETT ORD HON SÄGER ÄR SANT.

AKTA ER!

Alla hästar jag har varit tvungen att omplasera när dom blivit klara, har jag enbart lämnat till nära å kära, där jag vet att hästen får de jätte bra... Å blir de strul så ringer dom mig å vi ordnar upp alla problem...

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: Re:Gratis hästar
« Svar #81 skrivet: 24 maj-09 kl 17:31 »
Det är bättre att ha död på Kärringen än att skiljas,man vet aldrig om hon får tag på en ny gubbe som är elak mot henne.

Jag vet inte hur många gånnger jag hört; Förra ägaren var så elak och misskötte hästen,men nu har den kommit till mig och fått det bra.
Sedan att hon tar in och nattar hästen vid 15.00 tiden och inte dyker upp för än vid 12 tiden nästa dag.Då är det inte frågan om att missköta hästen,nej då   jag har bråttom eller inte tid,är förklarningen.Sedan när man säger att sälj hästen om du inte har tid att sköta den.Nej då,då slaktar jag hellre hästen,för man vet aldrig hur den kommer att få det på nya stället.
Och skulle någon sålt en häst så har dom hört på ryktesvägen att den missköts så fruktansvärt,och ångrar sig att dom sålde.
Sedan att det inte stämmer med verkligheten är en annan sak.

Körven
Trodde aldrig att jag skulle säja det här men jag HÅLLER med dej Körven!!
O samma sak att folk inte fattar att sålt är sålt !
Jag har bara billiga hästar *S*
Jag älskar dom alla ! OCH tar god hand om dom .
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

covboy

• Gäst
« Svar #82 skrivet: 24 maj-09 kl 17:52 »
Frances här är ju en hjälte som räddat travare , nu bor pållarna i Villa vid stranden och kan ta ett dopp om de vill :P

tessiem

« Svar #83 skrivet: 24 maj-09 kl 20:33 »
Varför är folk så sentimentala när det gäller hästar??
Här på Alternativ föder en hel massa upp djur & slaktar för mat, men när det gäller hästar så ska de räddas till varje pris.
Jag har sett många "räddade" travare..och visst fan skulle jag vilja "rädda" de flesta av dessa med en bultpistol.
INGEN häst förtjänar att hamna hos ngt pucko som inte har vett att sköta en häst på rätt sätt..eller rida på rätt sätt.
Tacka fan för att hästkrakarna får ont i ryggen när de rids som skrutt!

Ibland är faktist döden det humanaste. Jag har själv slaktat en 3-åring som säkert skulle ha kunnat vara sällskapshäst hos ngn. Problemet var att jag inte hade råd med två hästar då och jag ville ha en häst att RIDA (så egoistisk är jag) och jag litar inte på att de nya ägarna (om jag skänkt bort henne) skulle ha vett att ta beslutet innnan hästen led.

Hästar är trevliga djur men ibland borde dessa "räddare" inse sina egna begränsingar och ge hästarna ett värdigt slut.

Jag skulle själv inte ta en travare då jag gillar att rida dressyr & göra "krumelurer" och aldrig skulle vilja ha en häst som jag blev besviken på bara för att hästen hade sina begränsningar, hur kul skulle det vara för hästen och mig?

covboy

• Gäst
« Svar #84 skrivet: 24 maj-09 kl 21:45 »
 :o ::)

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: Re:Gratis hästar
« Svar #85 skrivet: 24 maj-09 kl 21:52 »
Eller som den här som jag försökt hitta ett bra hem åt..(Som ridhäst) Det räckte bara i några månader..ska han nu vandra vidare.. o sen kanske vidare osv. Det är väl SORGLIGT om nåt! Va? Är det bara jag som tycker??

Jag tycker att det är fruktansvärt sorgligt..

Jag tror han hade haft det bättre som lite halvduglig travhäst som han var.
Du her en poäng där , jag håller med dej .
MEN det finns en anledning att travarna vandrar runt ,, ingen rider in dom o lär dom att sköta sej i ridningen när dom är unga precis som alla andra hästar utan dom halvkasst rids in som ganska så mkt äldre .
Jag har svårt att tänka mej att dom blir sämre travhästar för att dom rids in ordentligt från början eller hur?
Galopphästarna har mkt bättre andrahands värde o är mkt trevligare att rida oxå.
Inge kul med en del travare som bara tar bettet o sticker eller får f*n i sej när dom ser en raka .
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

tessiem

« Svar #86 skrivet: 24 maj-09 kl 22:41 »
Kanske ska skriva rent ut vad det är du tycker  :)?
:o ::)

covboy

• Gäst
« Svar #87 skrivet: 24 maj-09 kl 23:21 »
Blev lite chockad bara av din bedömning Tessie.. En häst blir aldrig för gammal för att bli inriden eller inköras, lyssna bara på Hasse Sidbäck tex.. En Häst ska väl få leva så länge den är frisk och inte lider av nåt ?

Sar

• hvilaro.blogspot.com
    • Hvila Ro - Prästgård anno 1700
« Svar #88 skrivet: 24 maj-09 kl 23:50 »
Blev lite chockad bara av din bedömning Tessie.. En häst blir aldrig för gammal för att bli inriden eller inköras, lyssna bara på Hasse Sidbäck tex.. En Häst ska väl få leva så länge den är frisk och inte lider av nåt ?

Jag vet inte om jag håller med dig. Jag har sett alltför många "projekt" misslyckas till skada för hästen. Den hade mått bättre av att slippa gå igenom detta.

Sedan finns det ju solskenshistorier men dessa är betydligt färre.

Så jag ställer mig nog på Tessiems sida i debatten. ;)

tessiem

« Svar #89 skrivet: 25 maj-09 kl 07:01 »
Det beror väl på vad du menar med för gammal. En sak är säker. Det finns mängder av bra & trevliga hästar därute, så jag personligen skulle inte lägga tiden på att rida in en häst som gått ohanterad i sju år. Jag läögger hellre ner den tiden på en yngre häst som inte innebär att jag riskerar livhanken.

Det är klart att man kan rida & köra in äldre hästar om man vill, körde själv in min 18åring i höstas. Men min poäng är att allt för många hästar "räddas" när de egentligen borde ha fått en enkelbiljett till himlen.
Mina grannar (för många år sedan) "räddade" ett varmblod på 4år som skulle ha slaktats. Hästen anföll alla i dess närhet.
Efter ett otaligt antal skadade och efter att ha prövat ett antal metoder (mer eller mindre humana) på hästen så blev slutklämmen att hästkraken slaktades.
VARFÖR ska man då riskera liv och lem för en sådan häst när man kunnat köpa en billig 4åring som faktist var okej i huvudet?

Vi har hästar av rent egoistiska skäl, låt oss inte glömma det.

vitryggig hackspett

« Svar #90 skrivet: 25 maj-09 kl 13:30 »
[/b]
Hans Sidbäck hade en hingst som hette Frö 1952. Han skadade  sig när han betäckte ett sto, vrickade foten.
Skadan var inte så allvarlig att man hade behövt avliva honom. MEN det gjorde H S med motiveringen att det skulle ta sån tid innan vrickningen skulle läkas & dessutom så hade dom hittat en SNYGGARE HINGST Myromsli svensken 1967.

covboy

• Gäst
« Svar #91 skrivet: 25 maj-09 kl 18:39 »
Nå om en häst vrickar sig så tyder nog på att den har nån svaghet i bena och kanske inte är så stor ide att avla vidare..  Som jag skrev tidigare så länge den är frisk o inte lider ska man väl inte avliva den !
Uppfödarna borde ju ta det ansvaret som behövs för att hästen blir väl skolad och inte behöver slaktas för att den inte kan nåt.. >:(

Norrsken

• -
« Svar #92 skrivet: 28 maj-09 kl 17:46 »
Jag vet inte om jag håller med dig. Jag har sett alltför många "projekt" misslyckas till skada för hästen. Den hade mått bättre av att slippa gå igenom detta.

Problemet är i de fallen att "välviljan" är så mycket större än kunskapen!

If we don't take care of the earth, earth will take care of us

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #93 skrivet: 28 maj-09 kl 20:16 »
Inkommen från en ridtur på Henning 4 år, varmblodig travare, riden 4-5 gånger nu. På skoj svängde jag in på rakbanan och smackade upp han i ca 35 fart. Det flög inte nån fan i honom vad jag märkte ???
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Falin

• -
« Svar #94 skrivet: 31 maj-09 kl 15:49 »
Jag har sett folk komma tillbaks från ridturer högljutt gråtandes att "han skenade, han skenade"! När det i själva verket handlade om att häststackarn fattade en stillsam galopp.  ;D Men du är ju förstås van att åka fort, Frances...  ;)

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #95 skrivet: 31 maj-09 kl 18:38 »
Ja, det är ju så det är. Det är inte hästens fel om ryttaren är farträdd  ;)
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Norrsken

• -
« Svar #96 skrivet: 31 maj-09 kl 18:39 »
Jag har sett folk komma tillbaks från ridturer högljutt gråtandes att "han skenade, han skenade"! När det i själva verket handlade om att häststackarn fattade en stillsam galopp.  ;D Men du är ju förstås van att åka fort, Frances...  ;)

Eller så är det som när min fartglada lillasyster satt på vår likaledes fartglada gammelhäst. Plötsligt for ekipaget iväg i full fart, vilket gav mig lite problem att hindra min då ganska unga och nyinridna pålle att dra efter (vill ju inte lära en unghäst att det är okej att sticka bara för att en annan häst gör det).... Så efter ett tag kom syrran alltid tillbaks, leende från öra till öra, med kommentaren "hon stack!"... Jo tjeeena!! :P
If we don't take care of the earth, earth will take care of us

Dela detta:

* Inloggade just nu

616 gäster, 2 användare
peterm, simon.arvestrand

* Forum

* Om tidningen Åter

- Supernöjd med den nya tidningen! Ska fixa ny betalning nu så vi har täckt upp det kommande året, ser fram emot att bygga upp ett litet bibliotek av tidningarna. :) Och maken är ivrig att få testa på ölbryggandet som finns med i senaste numret.. :P
/Maria Örni

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser