Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Gratis hästar  (läst 21829 gånger)

Cujsan

• Vila i frid Ceasar, glömmer dig aldrig ...
    • Hermansdal
Re:Gratis hästar
« Svar #60 skrivet: 01 nov-07 kl 08:31 »
Var någonstans Elektra har jag skrivit något som har fått dej att tro att jag hellre skulle dumpa över ett gammalt djur på någon annan??
Det enda jag har argumenterat emot är att vissa tycker att man borde samla ihop alla gratis hästar och slakta dom för att det kan ju finnas en procentuell chans att de kommer i fel händer och blir vanvårdade..
Vad i detta får dej att tro att jag skulle skita i mitt djur när den blir gammal?? Alla gratis hästar är inte gamla djur..
Jag är väldigt nyfiken i vilket inlägg du har tolkat mig så?
Bor på lantgård med sambo, två bonusbarn, 6 katter, 3 hundar, några avdankade travare, islänningar, ingen ardenner längre - vila i frid kära Ceasar, shettis, svärdsjöfår, linderödssvin, Belgisk jätte, påfåglar...     sen var det nog inga mer..

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #61 skrivet: 01 nov-07 kl 15:05 »
Ännu en gång bevisat att man borde skicka sina gamla travhästar till slakt raka spåret..

Jag sålde en häst i somras.. Tjejen verkade hur seriös som helst. O allting gick så bra o hon var så förtjust i honom.. O dom tränade och stog i o jag trodde att det här blev en jättegod affär.

Nu har han varit konvalecent av en bakknäbehandling och blivit pigg. Tjejen har blivit rädd för honom och vill bara bli av med honom genast.
Känns så där roligt. Har inga möjligheter att ta tillbaka honom och nu vet bara gud var han kommer att hamna.

Vill bara lägga mig o grina för att jag inte skickade honom till dom grönare ängarna medans jag hade chansen.

Jag är så jävla sur och ledsen , varför ska det bli så här!!!!!!!!!!!!!!!!
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Ulric Eriksson

• Gäst
« Svar #62 skrivet: 01 nov-07 kl 16:01 »
Nu har han varit konvalecent av en bakknäbehandling och blivit pigg. Tjejen har blivit rädd för honom och vill bara bli av med honom genast.

Blev tjejen rädd för hästen för att den blev pigg?

Frances

• Västergötland
« Svar #63 skrivet: 01 nov-07 kl 16:32 »
Ja,ungefär så, hon hade ramlat av och törs inte rida mer..
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Elektra

« Svar #64 skrivet: 01 nov-07 kl 17:19 »
Redigerat pga utvikning från ämnet.
« Senast ändrad: 06 nov-07 kl 15:23 av Elektra »
"Djur dödar inte för nöjes skull.
Endast människan finner nöje i att tortera och döda andra varelser."

naranja

« Svar #65 skrivet: 02 nov-07 kl 11:41 »
JAAA skicka alla hästar som ni tröttnat på till slakt ....hej hej vad det går.......varför bry sig om en bultpistol....ja för hästarna vet ju ändå inte vad som kommer att hända...det går ju snabbt och smärfritt............dom  kan inte "välja" och leva det gör vi åt dom....hehe döööööden ör ju inte farlig....

Om en månad får jag min första "gamla" travhäst 10 år som skulle slaktas för hon gav dålig avkomma och travade för sakta...nu får hon leva och ha roligt med mig i skogen istället..............

"Människan kommer inte att få inre frid förren hon hyser medkännsla för allt levande." - Dr Albert Schweitzer

Körven

• Värmland
« Svar #66 skrivet: 02 nov-07 kl 12:26 »
Alla ni som är ägare till en Travare och tycker det är fel att sälja en avdankad Travare,och att det är bättre att slakta den.
Har ni fött upp eran häst från början?
Det är ju så att merparten av dom hästarna har ett ok liv,sedan att hästen hamnat hos folk som är totalt inkompetenta förekommer oxå ,men dom är nog inte så många som det låter påskinnas.

Körven
Agent i underlättelsetjänsten.
Lurar aldrig den fattige eller förför gammla kärringar.

Frances

• Västergötland
« Svar #67 skrivet: 02 nov-07 kl 12:57 »
Ja, jag föder upp travhästar . Ja. Jag har ett ansvar för dom livet ut. Har man tagit hit dom får man se till att dom lever ett gott liv och kommer härifrån på ett värdigt sätt.

Cujsan

• Hermansdal
« Svar #68 skrivet: 02 nov-07 kl 13:39 »
Vad underbart att det finns fler som jag! Lycka till naranja med din nya "gamla" travhäst!  :D
Bor på lantgård med sambo, två bonusbarn, 6 katter, 3 hundar, några avdankade travare, islänningar, ingen ardenner längre - vila i frid kära Ceasar, shettis, svärdsjöfår, linderödssvin, Belgisk jätte, påfåglar...     sen var det nog inga mer..

Frances

• Västergötland
« Svar #69 skrivet: 02 nov-07 kl 13:44 »
Var är alla dom hjältarna nu då som räddar gamla travhästar till ett tillvaro i lyx när jag skulle behöva en??????????

Elektra

« Svar #70 skrivet: 02 nov-07 kl 22:21 »
Redigerat pga skämt.
« Senast ändrad: 06 nov-07 kl 15:22 av Elektra »

Frances

• Västergötland
« Svar #71 skrivet: 02 nov-07 kl 22:28 »
Eller hur, misshandlad o vanvårdad, det brukar ju allas f.d. travare vara ;)

Elektra

« Svar #72 skrivet: 02 nov-07 kl 22:34 »
Redigerat pga skämt.
« Senast ändrad: 06 nov-07 kl 15:22 av Elektra »

Frances

• Västergötland
« Svar #73 skrivet: 02 nov-07 kl 22:39 »
Jajamen o nu gör jag allt för dumpa iväg min magra häst som tappat förtroendet för manniskösläktet..eller var det värre att slakta den, hur som helst gör jag ju helfel  ;D

Cujsan

• Hermansdal
« Svar #74 skrivet: 02 nov-07 kl 22:43 »
Ibland kan man ju faktiskt tro att hästarna är slit och slängvaror för så fort den inte presterar något mer så fram med bultpistolen..... lite sorgligt om ni frågar mig....

Frances

• Västergötland
« Svar #75 skrivet: 02 nov-07 kl 22:47 »
Eller som den här som jag försökt hitta ett bra hem åt..(Som ridhäst) Det räckte bara i några månader..ska han nu vandra vidare.. o sen kanske vidare osv. Det är väl SORGLIGT om nåt! Va? Är det bara jag som tycker??

Jag tycker att det är fruktansvärt sorgligt..

Jag tror han hade haft det bättre som lite halvduglig travhäst som han var.

Cujsan

• Hermansdal
« Svar #76 skrivet: 02 nov-07 kl 22:52 »
Det håller jag med dig i fullo att det är tragiskt med en häst som bara får flytta runt till olika människor. Men som tur är finns det ju även lyckliga slut då hästen kommer till ett bra hem. Allt är (som tur var) inte svart..

me_minie

SV: Gratis hästar
« Svar #77 skrivet: 14 maj-08 kl 12:51 »
Alla hästar jag har varit tvungen att omplasera när dom blivit klara, har jag enbart lämnat till nära å kära, där jag vet att hästen får de jätte bra... Å blir de strul så ringer dom mig å vi ordnar upp alla problem...

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: Re:Gratis hästar
« Svar #78 skrivet: 14 maj-08 kl 20:33 »
Var är alla dom hjältarna nu då som räddar gamla travhästar till ett tillvaro i lyx när jag skulle behöva en??????????

Vi har räddat en travare o han lämmnar aldrig gården !
Han är stallets finaste häst trots sina 20 år o blind på ett ´öga *s*
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Jonsdottir

• Västmanland
SV: Gratis hästar
« Svar #79 skrivet: 18 maj-08 kl 19:01 »
Hej. Har läst hela tråden och tänkte bara lägga in min synpunkt.

Vi tog emot en 'gratishäst' för en massa år sedan. (jag var runt åtta eller något) Han var en före detta travare, och han var den största häst jag någonsin har sett. Vi hade honom i flera år och min mamma tränade om honom för ridning, dressyr och lite hoppning. När stallet vi hade honom på såldes till privatbostad så fick ingen ha kvar sina hästar där, och vi kunde inte hitta ett nytt stall i närheten. Så med sorg i hjärtat så var vi tvungna att sälja honom.

Mamma var väl ytligt bekant med de som köpte honom(vi sålde honom för runt 8-10 000 kronor om jag inte minns fel) och de verkade seriösa och så, men något år senare fick vi reda på att efter han blivit halt på ena frambenet (eller något) hade de skickat honom på slakt direkt utan att ge honom en möjlighet att läka. Mamma har otaliga gånger ångrat att hon sålde honom  men det fanns som sagt ingen möjlighet för oss att ha kvar honom då vi bodde i lägenhet och inte kunde flytta ut på landet.

Vi sålde honom 'billigt' i stället för att ge bort honom för att vi trodde att han skulle komma till ett bättre hem om de betalade för honom, men det var inte stor vits med det...

Nu har vi dock planer på att köpa en liten gård med ganska stora betesmarker och vi skulle inte alls ha något emot att ta hand om en till förbisedd fd travare eller så... även om ett djur är gratis vet vi vad det är värt!
Ta inte livet så allvarligt, ingen kommer ändå levande ur det...

If you lack imagination, you can't escape reality, if you lack reality you can't escape the imagination.

Dela detta:

* Inloggade just nu

476 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastiskt inspirerande
/Catarina L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser