Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Jag ger upp min fjäderfähållning nu!  (läst 11693 gånger)

Suresh

• Gäst
Re:Jag ger upp min fjäderfähållning nu!
« Svar #40 skrivet: 25 mar-06 kl 13:20 »
En gubbe hemma hos oss har byggt en meter hög hönsgård , 20 kvm stor, med nät på alla sidor, även "taket". På så sätt får hönorna gå ute, är helt skyddade mot både hök och räv utan att det kostar för mycket nät. "De behöver ju inte flyga" som han säger.

Han har tom byggt en liten nättub ner till en närliggande bäck, så att de får simma.

Som rastgården på Hall, ser det ut..

Ulric Eriksson

• Gäst
« Svar #41 skrivet: 25 mar-06 kl 17:14 »
Han har tom byggt en liten nättub ner till en närliggande bäck, så att de får simma.

Simmar hönsen?!

Suresh

• Gäst
« Svar #42 skrivet: 26 mar-06 kl 05:16 »
Simmar hönsen?!

Fråga trafiktrolle. ;-)

Badar gör de i vart fall

Simon

• Gäst
« Svar #43 skrivet: 26 mar-06 kl 10:51 »
Hej. skator är smarta djur, men de går ganska lätt att fånga när man lär sig tänka som en ... ;D  Jag byggde en fälla efter modellen "kråkbåset"  http://www.jaktguiden.se/fallor/L2-krakbaset.pdf  jag bytte ut gillret mot en pinne som de sätter sig på istället... Den har fungerat jättebra ..  Fångsten under de 2 första veckorna blev: 15 skator, 2 kråkor och grannens katt..  ;)

/ Simon

Dela detta:

* Inloggade just nu

642 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som alltid mycket nöjd. Stycket med "Att ta vara på en gris" var kanon på alla sätt! Gillar nybörjarbreven mycket.
/Marie Mårtensson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser