Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Illaluktande spillning...  (läst 2611 gånger)

Margit

• Gäst
Illaluktande spillning...
« skrivet: 06 jul-07 kl 18:33 »
...ja det vill säga, det luktar väl aldrig gott... ;),  men jag har märkt att mina små dvärgkochinhönor  (c:a 10 veckor gamla) någon gång per dag släpper spillning som är brun, extra kletig och luktar extremt illa... ???
Blir såklart lite orolig men de mår ju finfint för övrigt och det är bara några enstaka gånger som det blir så här... ??? Läste i "höns i trädgård" att hönorna har två blindtarmar som de tömmer ett par ggr/dag, kan det vara detta som sker...??

Nån som vet?  :)

Mossie

• Dvärgöland, dvärgkochin, hund, katter & sambo.
Re:Illaluktande spillning...
« Svar #1 skrivet: 06 jul-07 kl 18:44 »
Jajamen, det är "blindtarmstömning". Inget att oroa sig för om dom är bra i magen annars. Luktar som f-n ;D
Det finns inga dumma djur-bara dumma människor.

Lena A

« Svar #2 skrivet: 06 jul-07 kl 19:43 »
Jajamen, det är "blindtarmstömning". Inget att oroa sig för om dom är bra i magen annars. Luktar som f-n ;D

Japp!!  ;D  Så är det att ha höns.  ;D

Jag är så löjlig att om jag är hemma och hönorna är inomhus, kan jag gå och kolla hönshuset och spånet någon gång under dagen och plocka upp.....  ::) Det låter inte klokt när jag säger det.  ::)

Margit

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 06 jul-07 kl 21:02 »
Bra! Då var det som jag trodde!  :) Gissa vem som är där och plockar upp fort som sjutton... ;D ;D

carmencha

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 06 jul-07 kl 23:54 »
Jag är så löjlig att om jag är hemma och hönorna är inomhus, kan jag gå och kolla hönshuset och spånet någon gång under dagen och plocka upp.....  ::) Det låter inte klokt när jag säger det.  ::)
Citera

;D  ;D  ;D  ;D  ;D

Värre än mig t o m!

mvh Carmen
« Senast ändrad: 06 jul-07 kl 23:55 av carmen »

Mossie

• Dvärgöland, dvärgkochin, hund, katter & sambo.
« Svar #5 skrivet: 07 jul-07 kl 10:13 »
Japp!!  ;D  Så är det att ha höns.  ;D

Vaddå löjligt :o Gör man inte så ::) Det är ju som vi sagt förrut här- Hönsen har det bättre än vi ;) Fast vi skiter ju inte på golvet ;)
Det finns inga dumma djur-bara dumma människor.

Dela detta:

* Inloggade just nu

627 gäster, 1 användare
Petter B

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser