Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Fjäderfäutställning i Huseby ?  (läst 5197 gånger)

Elin86

• Gäst
Fjäderfäutställning i Huseby ?
« skrivet: 06 jul-07 kl 17:25 »
Jag går ju i "skaffa höns"-tankar, som en del andra här...  :D

Min lilla mamma har sagt att det årligen brukar vara en fjäderfä-utställning i Huseby (någonstans i Smålöand?), är det någon som vet om den kommer att bli av även i år?

Någonstans har jag läst att liknande utställningar inte längre är tillåtna pga risken för fågelinfluensa... Har jag drömt éller finns risken att det inte blir något i år ?

Sedan en sista fråga, kan det vara något att åka dit? Kan man se olika raser, kanske tom köpa sina första hönor eller är det bara för de som redan har höns och vill visa upp dem... Hur går det till ??  ???

Hade varit skoj att se lite olika sorters raser live !  ;D

/LillHöna

Hönsfia

Re:Fjäderfäutställning i Huseby ?
« Svar #1 skrivet: 06 jul-07 kl 18:03 »
Hejsan!

Det är en smådjursutställning nu på söndag mellan kl.10-16, på Huseby, strax söder om Växjö.
Ska själv åka dit för första gången. Det brukar vara många olika sorters smådjur, bl.a höns.
Hoppas att regnet håller sig borta bara.... :)

Insanity

« Svar #2 skrivet: 06 jul-07 kl 18:15 »
Mässan på Huseby tycker jag man ska åka till :D

Ska själv dit för tredje, eller om det är fjärde gången :D
Har hästar, hundar, katter, höns och kaniner.

Hjälp ett djur! http://www.livlinan.be

orloff

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 06 jul-07 kl 18:38 »
Det blir både visning och försäljning av olika fjäderfä. Det visas bl.a Moderna Engelska Stridshöns, Silkeshöns, Sulmtaler, Harlekinanka, gäss och Dvärg Kochin m.m.   :)   Till salu finns bla. Italienare, Silkeshöns, Rhode Island, Vaktlar, Duvor och kaniner.  Mycket mer som inte kan skrivas här. Tombola med fina vinster och hönslotteri.  Ser vi att vädret blir dåligt har vi möjlighet att vara inomhus.    Välkomna!    ;D

Anna Ho

• Östergötland
« Svar #4 skrivet: 06 jul-07 kl 18:57 »
Jo men visst är det en stor fjäderfä utställning där fram på senhösten.......
"Lycka är att ha en Heeler i hälarna och en korthårs Collie i knät :-)"

Har mjölkkor, hundar, häst, huskatter och en Maine Coon, marsvin och höns: dv RIR, dv Plymouth Rock och dv Sussex.

orloff

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 06 jul-07 kl 19:13 »
I år blir det 2 stora utställningar   ;D   Först en 6-7/10 och sedan nationalen för hela landet 24-25/11.

Såg att det står fel tid om söndagen 8/7, börjar klockan 10.00 och stänger 15.00

Anna Ho

• Östergötland
« Svar #6 skrivet: 06 jul-07 kl 19:24 »
I år blir det 2 stora utställningar   ;D   Först en 6-7/10 och sedan nationalen för hela landet 24-25/11.

Tack för svaret !!
"Lycka är att ha en Heeler i hälarna och en korthårs Collie i knät :-)"

Har mjölkkor, hundar, häst, huskatter och en Maine Coon, marsvin och höns: dv RIR, dv Plymouth Rock och dv Sussex.

Elin86

• Gäst
« Svar #7 skrivet: 06 jul-07 kl 19:25 »
Finns det någon hemsida ?

Tindranu

• Småland
« Svar #8 skrivet: 06 jul-07 kl 19:37 »
http://iloblog.vastrabos.se/www?Home&category=0

Adressen till hemsidan om huseby-utställningen!!

Lever ett lyckligt liv med min man på landet, med 1 katter, tre hundar, samt ett (oräkneligt!) gäng dvärgkockin i diverse roliga färger...

orloff

• Gäst
« Svar #9 skrivet: 06 jul-07 kl 19:47 »
Nja,,,, handlar ju inte om Husebyutställningen direkt men där finns en flik SFK  (Sveriges Fjäderfäklubb) som handlar om själva föreningen som är helt fristående från srf.  ::)

**Sofielund**

• Västergötland
    • ***Sofielund***
Älskar djur över allt annat även om jag har allergi. har jag Hund, höns, Ankor & katter

orloff

• Gäst
« Svar #11 skrivet: 29 sep-07 kl 17:51 »
ULLE innan du lägger ut sådant här ta reda på vilket ÅR det är skrivet.  >:(
Huseby är inte alls inställt utan det hon hittat är från 2006 när det var fågelinfluensahysteri.  :(

SVERIGES FJÄDERFÄKLUBB HAR SIN ÅRLIGA UTSTÄLLNING DEN 6-7 OKTOBER 2007 PÅ HUSEBY BRUK.
LÖRDAG 10.00- 16.00 OCH SÖNDAG 10.00- 15.00

**Sofielund**

• Västergötland
    • ***Sofielund***
« Svar #12 skrivet: 29 sep-07 kl 18:00 »
ULLE innan du lägger ut sådant här ta reda på vilket ÅR det är skrivet.  >:(
Huseby är inte alls inställt utan det hon hittat är från 2006 när det var fågelinfluensahysteri.  :(

SVERIGES FJÄDERFÄKLUBB HAR SIN ÅRLIGA UTSTÄLLNING DEN 6-7 OKTOBER 2007 PÅ HUSEBY BRUK.
LÖRDAG 10.00- 16.00 OCH SÖNDAG 10.00- 15.00

åhh förlåt ojdå ja alla kan göra misstag
Älskar djur över allt annat även om jag har allergi. har jag Hund, höns, Ankor & katter

polly

• -
« Svar #13 skrivet: 30 sep-07 kl 14:56 »
Så nationalen kommer att vara i Huseby, alltså.
Har jag fattat det rätt?
backstugesittare i nordostskåne, har höns, katt, tax, häst & sambo..samt möss i väggarna.

Södergården

• Ann-Charlott och Börjes hemsida
« Svar #14 skrivet: 30 sep-07 kl 18:33 »
Ja, det står i senaste numret  av Svenska rasfjäderfäförbundets tidskrift att den ska vara i Huseby den 23 - 25 november 2007.
Antwerpen, Araucana, Barnevelder, Blomme, Dvärgkockin, Faverolle, Isbar, Lohman, Maran, Minorka, Silkeshöns och Sussexhöns.

Falin

• -
« Svar #15 skrivet: 30 sep-07 kl 18:43 »
Nja,,,, handlar ju inte om Husebyutställningen direkt men där finns en flik SFK  (Sveriges Fjäderfäklubb) som handlar om själva föreningen som är helt fristående från srf.  ::)

Men vem/vad är det som ordnar utställningen nu till helgen då? Jag tittade på Rasfjäderfä-förbundets hemsida, men hittade ingen info där alls.

orloff

• Gäst
« Svar #16 skrivet: 30 sep-07 kl 19:08 »
Den 6-7 oktober alltså nästa helg är det Sveriges Fjäderfäklubb som har sin höstutställning på Huseby precis som vanligt. Den är en helt fristående förening med ca 130 medlemmar. Den har heller inga ringtvång på sina utställningar.  Ca 290 djur är anmälda.

Sedan  blir det Svenska rasfjäderfäförbundet som har  nationalen i Huseby 24-25 november.

Dela detta:

* Inloggade just nu

497 gäster, 2 användare (1 dolda)
sayerbýr

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser