Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bidrag att söka?  (läst 3712 gånger)

Uddabudda

• Mitt hem på jorden
    • Västergötland
Bidrag att söka?
« skrivet: 29 sep-04 kl 14:06 »
Hej!

Är i färd med att skaffa gård och undrar inför den ekonomiska kalkylens skull lite över möjliga bidrag (EU-bidrag och annat för landskapsvård, djurhållning m.m.?) man kan söka? Hur hittar man information om detta? Någon som har erfarenhet?
Självhushåll till nytta och nöje

Bondmoran

Re:Bidrag att söka?
« Svar #1 skrivet: 02 okt-04 kl 22:59 »
Jordbruksverket har information om olika bidrag.
Har tyvärr inte hemsidesadressen i huvudet men det är bara att söka på jordbruksverket.

Sök även på EU-bidrag.

Det är rätt hårda regler för att få dessa bidrag.
Men försöka går ju alltid.

Bondmoran
Glad sunkmorsa med stor familj.
Äter veganskt, älskar månen och går barfota.
Bevarar lantraserna helsingefår, jämtgetter, gotlandskanin, mellerudskanin, gammelsvensk dvärghöna, stora ölandshöns och blekingeanka. Jag lyssnar när djuren talar.

bluemull

• Gäst
Re:Bidrag att söka?
« Svar #2 skrivet: 17 nov-04 kl 23:44 »
hej!
Information om Eu bidragen får du från hushållningssällskapet och länstyrelsen.  Missa inte att söka 2005

Dela detta:

* Inloggade just nu

1099 gäster, 5 användare
Radar, Berberis, Beatrice Lüneburg, KajsaAnka, Karlsdotter

* Forum

* Om tidningen Åter

- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser