Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Värmepanna + problem  (läst 1558 gånger)

danne7

  • Gäst
Värmepanna + problem
« skrivet: 29 jun-07 kl 14:37 »
Hej!

Skulle behöva lite hjälp här..

Igår kväll märkte jag att varm vatten inte kommer ur kranen, inte ur någon kran alls i hela huset. Det har aldrig hänt förut och jag är inte så värst kunnig på värmepannor.
Det jag provat hittils är att släppa in mer vatten i pannan (vattentryck radiatorsystem visaren), stänga av pannan genom den där knappen man kan vrida (med 3 lägen, 0,1,2).

Har även kollat i säkringarna (propparna) på cirkulationspumpen, men vet inte hur den proppen ska se ut för att vara okej / inte okej. Den såg iallfall fräsh ut.

Vad kan jag mer göra för att kolla upp fel? Jag behöver ju varmvatten!  :-\

trädman

  • Inlägg: 1272
Re:Värmepanna + problem
« Svar #1 skrivet: 30 jun-07 kl 00:01 »
Att det inte kommer varmvatten ur kranarna, betyder det att det kommer kallt vatten när man öppnar varmvattenkranen eller inget vatten alls ur varmvattenkranen. Kommer det vatten ur kallvattenkranarna? Sitter din varmvattenberedare (vvb) i pannan eller är den separat? Finns det kallvatten fram till vvb (det brukar gå att kolla genom att vrida på säkerhetsventilen som normalt sitter på kallvattenledningen in i en varmvattenberedare.

antoos

  • Inlägg: 2
Re:Värmepanna + problem
« Svar #2 skrivet: 02 jul-07 kl 14:10 »
jag kan rekommender dig att vända dig till kommunens energirådgivare. Han kan säkert hjälpa dig med förslag.
Det finns en kakelungsmakare på Rossön "Bodums kakelungsmakeri" som har fina och prisvärda kakelugnar.
/anton


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

424 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter



- Bääästa julklappen!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser