Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  kycklingar  (läst 1383 gånger)

AnnikaE

• Södermanland
kycklingar
« skrivet: 27 jun-07 kl 19:33 »
Hur många dagar är kycklingarna när de  börjar  att äta mat. Och hur ska man göra med vattnet..Annika
Trio med Ostfriesiska möwen höns ( Tysklant höns). 2 Katter . Har haft höns sen -04.

kossan

• Var sak har sin tid!
    • Bohuslän
    • www.bokedalensparadis.blogspot.com
Re:kycklingar
« Svar #1 skrivet: 27 jun-07 kl 19:46 »
Efter ca 1-2 dygn brukar mina kycklingar börja att äta.

Jag ställer in  en mini vattenautomat. Det brukar att fungera bra!! ;)
Kossan
Avlar på faverolle, svart koppar maran och vaktlar! Har katterna Rosa och Kurt!
www.bokedalensparadis.blogspot.com

AnnikaE

• Södermanland
« Svar #2 skrivet: 27 jun-07 kl 19:47 »
Hur ser en mini vatten automat ut....Annika
Trio med Ostfriesiska möwen höns ( Tysklant höns). 2 Katter . Har haft höns sen -04.

LM

• Föder upp gotlandskaniner i genbank.
    • Närke
    • Kaninhålan
« Svar #3 skrivet: 28 jun-07 kl 11:22 »
Som en vanlig stor vattenautomat fastän mindre.
Brukar finnas att köpa på granngården eller så kan de beställa hem. De täpps dock snabbt igen av spån som sprätts i så man får rensa ofta eller ställa den på något spånfritt underlag.
Du kan se en sådan automat på min hemsida på sidan kycklingar.
« Senast ändrad: 28 jun-07 kl 11:23 av LM »
Gotlandskaniner, genbank.

Sabelpoot

• Västergötland
    • Sabelpoot.se
« Svar #4 skrivet: 28 jun-07 kl 11:40 »
De första dygnen lever de på gulesäcken sen är det dags att börja ge dem mat efter ca 1-2 dagar. Ger man dem mat direkt när de är nykläckta finns det risk för att de blir dåliga i magen och får en lös och kladdig avföring.

Vatten skall de däremot ha från första början. Vi har både små minivattenautomater men även små låga skålar till vattnet. I dem lägger vi små puttekulor eller liknande av glas så att de inte kan snubbla i vattnet och drunkna. Samtidigt gör glansen från kulorna att de blir nyfikna och dricker mer än gärna.

Hällmansro

« Svar #5 skrivet: 28 jun-07 kl 11:49 »
smart med fat och glänsande kulor!! Det skall mina kycklingar få , när jag väl får kycklingar. Väntar och väntar.....

JAg gillar enkla lösningar och som dessutom är lättdiskat.

HATAR verkligen vattenklaskorna till kaninerna, men vissa kaniner klarar inte skål - de hoppar omkull dem hela tiden.
Var på loppis och höll i en liten marmormortel - tänkte att den  borde stå stadigt, men köpte den inte , lite för tung att släpa runt med tyckte jag.
"Jag har aldrig träffat någon som  på dödsbädden önskat att han tillbringat mer tid på jobbet"

Dela detta:

* Inloggade just nu

404 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser