Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  kycklingar  (läst 1378 gånger)

AnnikaE

• Södermanland
kycklingar
« skrivet: 27 jun-07 kl 19:33 »
Hur många dagar är kycklingarna när de  börjar  att äta mat. Och hur ska man göra med vattnet..Annika
Trio med Ostfriesiska möwen höns ( Tysklant höns). 2 Katter . Har haft höns sen -04.

kossan

• Var sak har sin tid!
    • Bohuslän
    • www.bokedalensparadis.blogspot.com
Re:kycklingar
« Svar #1 skrivet: 27 jun-07 kl 19:46 »
Efter ca 1-2 dygn brukar mina kycklingar börja att äta.

Jag ställer in  en mini vattenautomat. Det brukar att fungera bra!! ;)
Kossan
Avlar på faverolle, svart koppar maran och vaktlar! Har katterna Rosa och Kurt!
www.bokedalensparadis.blogspot.com

AnnikaE

• Södermanland
« Svar #2 skrivet: 27 jun-07 kl 19:47 »
Hur ser en mini vatten automat ut....Annika
Trio med Ostfriesiska möwen höns ( Tysklant höns). 2 Katter . Har haft höns sen -04.

LM

• Föder upp gotlandskaniner i genbank.
    • Närke
    • Kaninhålan
« Svar #3 skrivet: 28 jun-07 kl 11:22 »
Som en vanlig stor vattenautomat fastän mindre.
Brukar finnas att köpa på granngården eller så kan de beställa hem. De täpps dock snabbt igen av spån som sprätts i så man får rensa ofta eller ställa den på något spånfritt underlag.
Du kan se en sådan automat på min hemsida på sidan kycklingar.
« Senast ändrad: 28 jun-07 kl 11:23 av LM »
Gotlandskaniner, genbank.

Sabelpoot

• Västergötland
    • Sabelpoot.se
« Svar #4 skrivet: 28 jun-07 kl 11:40 »
De första dygnen lever de på gulesäcken sen är det dags att börja ge dem mat efter ca 1-2 dagar. Ger man dem mat direkt när de är nykläckta finns det risk för att de blir dåliga i magen och får en lös och kladdig avföring.

Vatten skall de däremot ha från första början. Vi har både små minivattenautomater men även små låga skålar till vattnet. I dem lägger vi små puttekulor eller liknande av glas så att de inte kan snubbla i vattnet och drunkna. Samtidigt gör glansen från kulorna att de blir nyfikna och dricker mer än gärna.

Hällmansro

« Svar #5 skrivet: 28 jun-07 kl 11:49 »
smart med fat och glänsande kulor!! Det skall mina kycklingar få , när jag väl får kycklingar. Väntar och väntar.....

JAg gillar enkla lösningar och som dessutom är lättdiskat.

HATAR verkligen vattenklaskorna till kaninerna, men vissa kaniner klarar inte skål - de hoppar omkull dem hela tiden.
Var på loppis och höll i en liten marmormortel - tänkte att den  borde stå stadigt, men köpte den inte , lite för tung att släpa runt med tyckte jag.
"Jag har aldrig träffat någon som  på dödsbädden önskat att han tillbringat mer tid på jobbet"

Dela detta:

* Inloggade just nu

403 gäster, 3 användare (1 dolda)
madde madcatz gustafsson, Bokohammare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Enormt intressant tidning. Vill köpa tidningar från 2012 men dom är slut, så hur får man tag på dom?
/Tina

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser