Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Miljövänlig lusbekämpning i hönshuset?  (läst 23543 gånger)

Margit

  • Gäst
SV: Miljövänlig lusbekämpning i hönshuset?
« Svar #180 skrivet: 24 dec-07 kl 22:12 »
Det är nog ingen fara att de legat utan ruvning ett par timmar. Jag har hittat två ägg som ramlat ur redet på natten som kändes iskalla men jag la dem tillbaka i redet och de kläcktes! De överlevde dock inte. Antagligen beroende på hönsmamman.

Det låter bra, än finns det hopp  :).

Margit

  • Gäst
SV: Miljövänlig lusbekämpning i hönshuset?
« Svar #181 skrivet: 24 dec-07 kl 22:15 »
Margit, vad stora det blivit.  :D Visst tycker jag också att den lille längst bak ser ut som en tupp.

Jag har också sandbad i en kattsandlåda till mina hönor. Det fungerar utmärkt för mina också.  :)



Ja, den längst bak är nästan dubbelt så stor som Fridolf...som vi tror är en tupp  ??? knepigt det där med könsbestämning, men spännande!
Mår Frasse bra förresten? ;)

Lena A

  • Inlägg: 1598
SV: Miljövänlig lusbekämpning i hönshuset?
« Svar #182 skrivet: 25 dec-07 kl 16:32 »
Frasse mår utmärkt.  :) Han har inte klättrat så högt på rangstegen som jag trodde utan får fortfarande knuffar av en del hönor. Han är en stor tupp, avsevärt större än Kasper, så det ser litet roligt ut när han springer undan för den minsta hönan, dvärgkochin Polly.  ;)

Idag har det varit några plusgrader så de vågade sig ut i stora världen men sprang raskt och gömde sig under stora granen, där de satt en stund innan de sprang in i tryggheten igen.  ;)



Margit

  • Gäst
SV: Miljövänlig lusbekämpning i hönshuset?
« Svar #183 skrivet: 25 feb-08 kl 15:09 »
Jag drar upp den här gamla tråden igen...

Nu har Ulla lagt sig till att ruva igen...jag försökte upprepade ggr att ta ur henne ur redet men då fortsatte hon att ruva på golvet... ::)

Nåväl, jag lade under 5 ägg förra måndagen. Hon ligger verkligen hårt, men i dag hade hon tagit sig sin dagliga rast och bytt rede  ??? ???

Äggen låg där kalla i det andra redet, varför gör hon så tro?
Jag lyste äggen i dag och tyvärr verkar de inte befruktade, men kan hon känna av det? Eller är hon bara lite korkad?


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

424 gäster, 2 användare
LimJans, Nina W

* Forum

* Om tidningen Åter



- Bästa tidning jag någonsin har läst!
/Jeya M

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser