Miljövänlig lusbekämpning i hönshuset?

Startat av anette i bugared, 27 Jun-07 kl 18:46

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Lena A

Ja, ni minns väl hur jag velade fram och tillbaka innan jag visste säkert att Frasse var Frasse och inte Frasselina.  ;)

Margit

Hej! Måste bara....här håller min grabb i Fridolf (om det blir en tupp)  ;D ;D
Djur och barn ihop är underbart. Fridolf är tuffast i gänget och något större än de andra...det blir nog en snygg tupp  :-* eller vad tror ni? 27/11 Tror detta är en tupp.

Taggis

Åhh han är sööt  ;D!  Lite när bilder på dom andra oxå vill vi nog oxå se  :).
Bor på landet med man & barn samt katter,hund,höns,ankor,får

Margit

En lien bild till...(har beställt prenumeration på åter så att jag ska kunna sätta in bilder med gott samvete  ;D ;D ;D)

Här har vi Molly...

Margit

...och här är en onamnad. En höna Rut... ;D

Lena A

Tack för bilder... ;D

(undrade just var du höll till  ;), såg att du var på andra trådar  :o ;D)

Margit

En bättre bild på Molly...men oj vad mina händer är okvinnliga  :-[
27/11 tror detta är en höna.

Margit

Citat från: Lena A skrivet 24 Nov-07 kl 19:33
Tack för bilder... ;D

(undrade just var du höll till  ;), såg att du var på andra trådar  :o ;D)

Ha ha ha...ja jag har vidgat mina vyer lite  ;D :-[

Lena A

Citat från: Margit skrivet 24 Nov-07 kl 19:33
En bättre bild på Molly...men oj vad mina händer är okvinnliga  :-[

Händer?  ??? Det är väl ingen som ser dem utan mer vad du har i dem.  ;D

OT: Visst är det märkligt att man fastnar så lätt här på forumet.  ;D Det trodde du inte ::) ;D

Tindranu

Vilka sötnosar!!!
De är ju helt underbara!!

:D
Lever ett lyckligt liv med min man på landet, med 1 katter, tre hundar, samt ett (oräkneligt!) gäng dvärgkockin i diverse roliga färger...

Margit

Hej hej!! Försökt ta kort på alla kycklingar...men vad svårt att komma ihåg vilken man tagit på av de tre som är så lika  :-[
Hon heter Selma...om det nu blir en höna...tror faktiskt att det är en höna.

Margit

...och lille Viktor  ;D 27/11  :-[ tror detta är en höna...Wilma.

snorpan

Hur söta som helst, jag vill också ha kycklingar nu :P
Men om min envisa ruvhöna har skött sig så kommer mina första i slutet av veckan, hoppas hoppas :D
Hus på landet, man, 2 döttrar, hund, katt och höns.

Lena A

Sööööta.  :-*

Bra att de blir hanterade också, så de blir litet tama senare i livet. Nåja,  ::) det är väl ingen risk att de inte blir hanterade, när jag tänker efter.  ;D

Lilla Zoo

Min höna Agda ligger på ägg och väntadkläckning är 4 december, det är så kul och spännande varje gång.
Hälsningar Lilla zoo
En konstnärssjäl som bor i husvagn, är odlare och hönsgalen...
Allt kan ha ett annat användningsområde,det är fantasin som styr....

Margit

Citat från: snorpan skrivet 25 Nov-07 kl 18:57
Hur söta som helst, jag vill också ha kycklingar nu :P
Men om min envisa ruvhöna har skött sig så kommer mina första i slutet av veckan, hoppas hoppas :D

Håller tummarna stenhårt för dig och din höna!!  ;D ;)

Margit

Citat från: Lilla Zoo skrivet 25 Nov-07 kl 20:52
Min höna Agda ligger på ägg och väntadkläckning är 4 december, det är så kul och spännande varje gång.
Hälsningar Lilla zoo

Kul!! Du måste berätta hur det går  ;)

Margit

VARFÖR pickar en av de stora hönorna på kycklingarna... >:( jag blir så arg på henne, försökte för fjärde gången att ha dem ihop i hönsgården men hon pickade så hårt på en kyckling att den skrek rakt ut...
Vad ska jag göra? Tips?
Hur mycket pickning är normalt? ???

Om Barbros könsbestämningstips (med fjädrarna på vingarna) stämmer så är det 4 hönor och 1 tupp.
Fridolfs vingar är betydligt mindre utvecklade, de ser förkrympta ut jämfört med de andra.
Stämmer det så är det ju ett jättebra tips för alla dvärgkochinuppfödare!  ;D Det kanske stämmer på andra raser med?

Lena A

Citat från: Margit skrivet 01 Dec-07 kl 15:19
Om Barbros könsbestämningstips (med fjädrarna på vingarna) stämmer så är det 4 hönor och 1 tupp.
Fridolfs vingar är betydligt mindre utvecklade, de ser förkrympta ut jämfört med de andra.
Stämmer det så är det ju ett jättebra tips för alla dvärgkochinuppfödare!  ;D Det kanske stämmer på andra raser med?

Margit, hm.. :-[ jag har missat Barbros könsbestämningstips.  :-[ Var hittar jag dem?

snorpan

Citat från: snorpan skrivet 25 Nov-07 kl 18:57

Tråkigt och trist
Det blev inga små :'(

Å nu när äggen är borta har hon återgått till att vara med dom andra, efter att ha försökt och försökt att ruva i tre månader.

Det känns i alla fall bra att hon slutat ruva, jag var lite orolig för hur jag skulle få henne att sluta när det inte ville bli några små.

/Jenny
Hus på landet, man, 2 döttrar, hund, katt och höns.

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

691 Gäster, 1 användare
Hantverkaren