Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Luftbubbla på kyckling?  (läst 1715 gånger)

8zw

• Södermanland
Luftbubbla på kyckling?
« skrivet: 27 jun-07 kl 13:53 »
En av mina vaktelkycklingar har en rätt stor luftbubbla under skinnet vid halsen och jag undrar om det är farligt och kommer den försvinna av sig själv eller bör jag ta kycklingen till vetrinär när den har fått fjädrar? Kycklingen är pigg och fungerar normalt så bubblan ser inte ut att besvära den men jag tror bubblan växer.
Påfågelduvor.

8zw

• Södermanland
Re:Luftbubbla på kyckling?
« Svar #1 skrivet: 27 jun-07 kl 15:46 »
Eller skulle det gå att sticka hål på den?
Påfågelduvor.

Lotus74

• Värmland
    • Struven
« Svar #2 skrivet: 28 jun-07 kl 10:48 »
Jag skulle inte rekommendera att sticka hål på den.
I fall du skulle göra det måste du nog vara där och rengöra så att det inte bildas
bakterier några gånger per dag.
Jag hade nog tagit den till veterinären.
Må hända att jag är nybörjare på höns men har hållit på i otroligt många år med katter och jobbat på ett katthem och där hade jag aldrig tagit hål på en luftbubbla utan att konsultera med en veterinär.
/D :-\
Har skånsk blommehönor genbank . En skogis och en katt som tror att hon är en hund + en jättego hund.

8zw

• Södermanland
« Svar #3 skrivet: 28 jun-07 kl 13:10 »
Får nog ta den till vetrinär sen när den blir äldre isåfall om bubblan inte går bort av sig själv.
« Senast ändrad: 28 jun-07 kl 13:45 av 8zw »
Påfågelduvor.

8zw

• Södermanland
« Svar #4 skrivet: 28 jun-07 kl 13:45 »
Tittade på en annan kyckling och den hade också en sån bubbla fast mindre och det såg ut att vara en normal sak de ska ha. Men på en annan syntes det inte alls någon bubbla.
Påfågelduvor.

Dela detta:

* Inloggade just nu

544 gäster, 2 användare (1 dolda)
Be

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidningen!
/Gabriella S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser