Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  När flytta kycklingar?  (läst 1104 gånger)

Nypålandet

När flytta kycklingar?
« skrivet: 27 jun-07 kl 08:40 »
Ska ge bort ett par kycklingar till grannen. Han har redan ett par frigående höns.

Ungefär när är det lämpligt att göra förflyttningen?

johe71

Re:När flytta kycklingar?
« Svar #1 skrivet: 27 jun-07 kl 08:57 »
det jag har hört/läst så klarar de sig utan mamma (el. värmelampa) när de har ordentligt med fjädrar på ryggen, annars är risken stor att de blir förkylda
och när de får det beror givetvis på ras och hur de växer upp... men 8 veckor kanske, då brukar iaf mina kycklingar ha ordentligt med fjädrar och se ut som små hönor

(men har han en egen värmelampa till dem så kan de ju flytta när de är 1 dag gamla)
« Senast ändrad: 27 jun-07 kl 08:58 av johe71 »

Lena A

« Svar #2 skrivet: 27 jun-07 kl 10:06 »
Min enda kyckling är 6 veckor och mycket "mammig" fortfarande. Är de flera kycklingar bör (antagande från min sida) det kanske gå att flytta dem vid 7-8 veckors ålder. Då har de ju varandra att ty sig till.  ;)

Nypålandet

« Svar #3 skrivet: 27 jun-07 kl 11:21 »
Då får det bli när det finns gott om fjädrar på de små!

Dela detta:

* Inloggade just nu

435 gäster, 4 användare
LarryGeano, Gunilla Rech, Nataks, Gabrielelale

* Forum

* Om tidningen Åter

- Förvånansvärt väl sammansatt och innehållsrik tidning! Kanske är det just för att den är skriven av entusiaster, inte professionella skribenter, som den andas så mycket glädje och inspiration.
/Jeuce

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser