Så här har jag byggt mina rastgårdar. Jag har satt järngrindar mellan varje bur och klätt dem med kompostnät. (8 st till varje bur) jag har använt elband som man kan köpa på biltillbehörsaffärer. Ovanpå buren har jag spännt fast en lättviktspressenning som fungerar både i sol och regnigt väder. I varje bur har jag ställt en transportbur (finns ej med på bilden) där kaninerna kan gömma sig i eller hoppa upp på, vilket är mkt omtyckt. Jag vill helst ha vattenkoppar till alla mina djur men jag kom på att även fåglarna gillar vattenkoppar så därför fick jag snabbt skaffa vattenflaskor till kaninerna. (fåglarna får dricka på ett annat ställe) Till nästa sommar ska jag utöka varje bur med 8 kompostnät så att de blir större.) Framför buren står min "kaninvagn" där kaninerna får åka morgon o kväll fram o tillbaka till stallet. I stallet har jag två jätteskrivbord, som jag har klätt underdelen med kompostnät. Har även ställt ett nät så att de har fått var sin höhäck de har också plats för bolådor och toalettlådor. Ovanpå skrivborden har jag ställt två "kaninhus" som jag har köpt på Hornbach och det andra på Harald Nyborg. Det första huset har tre rum och rastgård och det andra två rum och rastgård. Det första huset är lite dumt för det är svårt att få tag i kaninen men å andra sidan så vet jag att han älskar huset. Det är väl just det att han känner sig trygg när han inte behöver fångas in när han inte vill. Kaninhuset finns på Hornbachs hemsida och det kostar 1395 tror jag. Det andra hade Harald Nyborg bara försäljning av under en kort tid, de hade även en rastgård till men det fungerar ju lika bra att sätta ihop kompostnät som rastgård. Jag har fem kaniner. En angora, två jamoror och två (o)vanliga dvärgkaniner. Jag har ytterligare en plats på bordet för ett hus frågan är om det blir en angora/jamora till eller en familj marsvin vill gärna ha så att jag kan spinna garn. Marsvinsull och angora/jamora borde man väl kunna blanda? Mina kaniner har aldrig rymt när de har varit ute.