Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  kycklingar  (läst 1519 gånger)

AnnikaE

• Södermanland
kycklingar
« skrivet: 24 jun-07 kl 12:11 »
ska få kycklingar snart men jag har ingen ute gård till mina höns,de går fria på tomten. Men vad är bäst för både kycklingarna och hönan ,ska jag bygga en liten gård inne i huset, kan kycklingarna vara själva inne i gården eller måste hönan vara med de och hur länge...Annika
Trio med Ostfriesiska möwen höns ( Tysklant höns). 2 Katter . Har haft höns sen -04.

Aaron

Re:kycklingar
« Svar #1 skrivet: 24 jun-07 kl 12:35 »
hönan lämnar inte sina ungar, hon är med dom hela tiden och i synnerhet den första tiden fram till en månad då kycklingarna börjar bli alltmer självständiga.

själv separerar jag inte hönan med kycklingar från resten av flocken, och jag tror nog att kycklingarna klarar att sedan gå ut med mamman fastän du inte har hönsgård. hela flocken brukar hjälpas åt att hålla utkik efter rovfågelsilhuetter och andra faror, och på signal tar ungarna blixtsnabbt skydd. är du dessutom hemma på gården jämt, så är det ännu bättre. att lämna dom helt utsatta i ensamhet är nog aldrig att förorda.
Musiker, bildkonstnär med Hedemorahöns och Helsingefår (genbank) i Hälsingland.

carmencha

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 24 jun-07 kl 14:13 »
Hej!

Häromdagen försökte skatan ta en av mina Orpingtonkycklingar! >:(
Men den var för tung och flög iväg då jag kom springande...Håll uppsikt i alla fall...

mvh Carmen

brantas

• www.brantas.se
    • Halland
    • brantas
« Svar #3 skrivet: 24 jun-07 kl 14:38 »
jag har blivit av med kyckling till ormvråken, så nu är de "instängda" tills de är lite större och kan klara sig själva.....
Planerar Hönsbytardag i Väröbacka den 20/4 mer info på www.brantas.se
ALLA är välkomna !

Sia

• Dalarna
« Svar #4 skrivet: 24 jun-07 kl 16:16 »
Jag har blivit av med kycklingar till katten  :'(
Bygg en utomhuskaninbur med bodel som hönan och kycklingarna kan bo i, en sån markbur så att dom kan krafsa efter mask och skalbaggar utan att du behöver oroa dig för rovdjur.
Varför ska man gå upp så tidigt på morgonen? Det är iallafall på kvällen det är som roligast.

AnnikaE

• Södermanland
« Svar #5 skrivet: 29 jun-07 kl 09:03 »
jag har blivit av med kyckling till ormvråken, så nu är de "instängda" tills de är lite större och kan klara sig själva.....

Hej, hade du kycklingarna instängda i hönshuset  utan sin mamma....Annika
Trio med Ostfriesiska möwen höns ( Tysklant höns). 2 Katter . Har haft höns sen -04.

Dela detta:

* Inloggade just nu

577 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser