Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ny på det här med får  (läst 1223 gånger)

Anne_J

• Gäst
Ny på det här med får
« skrivet: 19 jun-07 kl 15:11 »
Jag kommer ganska snart att få hem några får. Det jag undrar över är vad jag behöver det allra första? Saltsten? Foder? Mineral?

/Anneli

Henning

Re:Ny på det här med får
« Svar #1 skrivet: 19 jun-07 kl 15:20 »
Hej, du kommer långt genom att titta i gamla trådar här på forumet. En saltsten är bra. Kontakta Jordbruksverket för att få ett produktionsplatsnummer och beställ en journal.
Läs djurskyddsbestämmelserna om får då Djurskyddsmyndighetens hemsida och kolla ett personligt meddelande som du har fått.
Hälsningar
Henning

Anne_J

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 19 jun-07 kl 15:28 »
Hej!
Tack för svar!
Det kommer inte att vara jag som är ägare till fåren till en början i alla fall. Lånar några får av en person - jag har alltså möjligheter att fråga honom om vad jag behöver - men tänkte passa på här också om det är ngt han missar o tala om för mig. Tanken är att jag ska träna vallning med hunden och eftersom jag sitter i rullstol är det lättare att ha får på egen mark där jag vet att jag kommer fram vettigt. Så det handlar alltså om vuxna, invallade får som inte är dräktiga eller haft lamm.

/Anneli

morellen

• Västergötland
« Svar #3 skrivet: 19 jun-07 kl 20:53 »
en nybörjare till som tänkt låna tråden o fråga om man måste ha ngt tillstånd för en liten fårflock eler räcker det med att skaffa ett produktionsplatsnr?

Dela detta:

* Inloggade just nu

754 gäster, 1 användare
Biofilo

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidningen!
/Gabriella S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser