Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur länga klara sig själva?  (läst 848 gånger)

fortis

• Gäst
Hur länga klara sig själva?
« skrivet: 18 jun-07 kl 19:53 »
man behöver ju åka bort imellanåt.
Jag undrar hur länge ni tycker att man kan lämna kaninerna ensamma utan att någon ser till dom, givetvis med tillgång till hö och vatten
« Senast ändrad: 18 jun-07 kl 23:12 av fortis »

Gösta

Re:Hur länga klaara sig själva?
« Svar #1 skrivet: 18 jun-07 kl 20:34 »
Kaniner skall ha tillsyn 2 ggr/dygn
Gösta

fortis

• Gäst
Re:Hur länga klara sig själva?
« Svar #2 skrivet: 18 jun-07 kl 23:15 »
räcker inte 1 gång om dagen? Skriv gärna lite mer utförligt vad du menar
Jag antar det är att dom ska ha mat 2 gånger om dagen? Det har aldrig mina kaniner fått.. därför jag undrar
« Senast ändrad: 18 jun-07 kl 23:17 av fortis »

Våmhuskullan

• -
« Svar #3 skrivet: 19 jun-07 kl 08:31 »
Jag har faktiskt gjort så att jag satt ut 2 vattenflaskor och extra mycket mat till mina...de var bara vuxna kaniner då... och extra hö...då jag har tvingats resa bort någon dag...om det gått mer än 2 dygn då jag skulle vara bortrstså har jag bett någon åka hit oc ge de matoch vatten samt olla av burarna och kaninerna.
Nu har jgaju katter också så jag har gjort lika med dom att jag satt ut extra mat och seär ju katter jägare också...så nån råtta tar de altid.
Dethar gått bra iallafall.

Potatisblomma

• Södermanland
« Svar #4 skrivet: 19 jun-07 kl 12:35 »
Mer än ett dygn lämnar jag inte kaninerna utan kaninvakt.

Extra hö och extra vatten! Grenar och morötter...
Landsflykting i storstan...

Dela detta:

* Inloggade just nu

552 gäster, 2 användare
Numera, Ollefund

* Forum

* Om tidningen Åter

- Supernöjd med den nya tidningen! Ska fixa ny betalning nu så vi har täckt upp det kommande året, ser fram emot att bygga upp ett litet bibliotek av tidningarna. :) Och maken är ivrig att få testa på ölbryggandet som finns med i senaste numret.. :P
/Maria Örni

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser